×

تاکید بر افزایش آموزش و نظارت ها در حوزه سلامت

تاکید بر افزایش آموزش و نظارت ها در حوزه سلامت

در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه سلامت که به همت اداره کل پیشگیری از جرائم قضایی معاونت اجتماعی برگزار شد، اموری از قبیل آموزش، نظارت و همچنین آگاهی‌بخشی عمومی به عنوان راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در حوزه سلامت معرفی شد

تاکید-بر-افزایش-آموزش-و-نظارت-ها-در-حوزه-سلامت وکیل 

در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه سلامت که به همت اداره کل پیشگیری از جرائم قضایی معاونت اجتماعی برگزار شد، اموری از قبیل آموزش، نظارت و همچنین آگاهی‌بخشی عمومی به عنوان راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در حوزه سلامت معرفی شد.

 علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت شناسایی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه سلامت گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم در گذشته این فرضیه مطرح بود که مجازات کردن همان کارکرد پیشگیری از جرم را دارد و اقدامات بیشتری لازم نیست.

وی ادامه داد: اما با گذشت زمان و مشاهده میزان جرائم این فرضیه طرد شد و جامعه و حاکمیت به این نتیجه رسیدند که در جهت پیشگیری از وقوع جرائم باید کارهای تخصصی‌تری انجام شود؛ لذا با دستور ریاست محترم قوه قضاییه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه شروع به فعالیت کرد.

افتخاری گفت: نخبگان هر جامعه ای سرمایه اصلی آن جامعه هستند و باید از این سرمایه ها به نحو احسن حمایت شود. در جامعه ما نیز پزشکان جزء سرمایه های اصلی نظام هستند و لطمه خوردن جامعه پزشکی در واقعیت لطمه خوردن به نظام است.

مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه ادامه داد: از اولین اهداف تشکیل این کارگروه صیانت از جامعه پزشکی و نیز بالا بردن رضایتمندی عمومی از جامعه پزشکان و حوزه سلامت است که باید با بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم به این هدف دست یافت.

در ادامه جلسه محمدرضا خردمند مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حوزه سلامت با بیان توضیحاتی در خصوص هدف تشکیل این کارگروه گفت: با توجه به ارتباط مستمر و فراوانی که مردم با جامعه پزشکی دارند تخلفات رخ داده توسط بعضی از پزشکان و متولیان حوزه سلامت به شدت مورد توجه عموم قرار می‌گیرد که نشان از اهمیت این کارگروه در جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه سلامت دارد.

وی گفت: یکی از مسائلی که در این کارگروه بررسی می‌شود بررسی آماری و وضعیت فعلی جرائم پزشکی در کشور است و مسائلی همانند پرداختن به آموزش، اخلاق پزشکی، قوی کردن هیات‌های کارشناسی در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین در این نشست کارشناسان و مسئولان قضایی که در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند با بیان برخی تخلفات شایع از قبیل حضور نداشتن پزشک متخصص در شیفت کاری بیمارستان ها، انجام عمل های زیبایی توسط برخی از افراد غیر متخصص، آگاه نکردن بیماران از عوارض جراحی های زیبایی، تبلیغات دروغ و کاذب در فضاهای مجازی به ارائه نظرات تخصصی در خصوص چگونگی پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات پرداختند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.