×

نظارت بر پارکینگ خوروها ضروری است

نظارت بر پارکینگ خوروها ضروری است

ذوقی نظارت بیش از پیش بر پارکینگ خودروها را ضروری و مهم دانست و بر حفظ حقوق افراد حتی متهمان و مجرمان تأکید کرد

نظارت-بر-پارکینگ-خوروها-ضروری-است

 ذوقی نظارت بیش از پیش بر پارکینگ خودروها را ضروری و مهم دانست و بر حفظ حقوق افراد حتی متهمان و مجرمان تأکید کرد.

شجاع ذوقی در کمیته حقوقی قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان داشت: یکی از دستاوردهای نظام اسلامی آزادی های فردی و اجتماعی است که برای افراد وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی کسی مجرم است باید به مجازات خود برسد ولی نباید سایر حقوق وی ضایع شود و یا اینکه در بررسی های مربوط به کشف جرم نباید حقوق افراد نادیده گرفته شود.

دبیر کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: از همین رو می بینیم که در آئین دادرسی کیفری جدید مباحث حقوق فردی و اجتماعی افراد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پارکینگ ها باید محصور باشد و نظارت ها هم بر پارکینگ ها دقیق تر شود و در این میان اگر کسی بخواهد وارد پارکینگ شده و به خودرو دسترسی داشته باشد، باید این دسترسی با مجوز و همراه با نگارش صورتجلسه باشد.

ذوقی عنوان کرد: گاهی برخی گلایه از سوی افراد مبنی بر سرقت قطعات خودرو می شود که این موضوع باید مورد دقت نظر قرار گیرد چراکه اموال موجود در پارکینگ ها یا شخصی بوده و یا متعلق به بیت المال است که در هر دو صورت صیانت از آن ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: وقتی دستور توقیف خودرو صادر می شود لازم است ضابطان دستگاه قضایی بدون هیچ گونه مانعی آن را اجرا و به همان ترتیب نیز شرایط دسترسی همکاران قضایی را فراهم کنند.

دبیر کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خاطرنشان کرد: در نگهداری اموال متهمان باید شرایط نگهداری به خوبی رعایت شود و این شرایط شامل گرما، سرما، پوشیدگی و ... است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی اقلام متهمان در هنگام دستگیری ممکن است ارزش چندانی نداشته باشد ولی لازم است با انضباط و قانون مداری این اموال مورد توجه و حفاظت قرار گیرد تا حقوق افراد تضییع نشود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.