بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سیدجلال میرکاظمی
آدرس : تهران - خیابان انقلاب - پیچ شمیران - روبروی تجدید نظر دیوان عدالت اداری ساختمان تنکابن - ط 6- واحد 28
تلفن تماس : 02177684200 - 09122406368
وب سایت سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
سید علیرضا حسینی
آدرس : تهران،سعادت آباد،چهارراه سرو،به سمت میدان کتاب،پلاک 72 ،ساختمان سروناز واحد 8
وب سایت سید علیرضا حسینی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

صدور اسناد الکترونیکی در راستای کاهش اتلاف وقت

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 17-12-1394
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
صدور اسناد الکترونیکی در راستای کاهش اتلاف وقت

الکترونیکی کردن ثبت اسناد در عصر حاضر موضوعی بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است این موضوع در‌حالی مطرح می‌شود که با اجرای این طرح هزینه‌ها و رفت‌وآمدها نیز کاهش می‌یابد

 این در حالی است که با پذیرفتن یک هزینه  برای همیشه می‌توان به این اهداف دست یافت، زیرا که این هزینه ابتدایی در دراز مدت باعث جبران هزینه‌ها و تسریع امور دولت، دستگاه قضایی و مردم و همچنین کاهش تخلفات و جرایم خواهد شد.

  صدور همه اسناد به صورت الکترونیکی

با توجه به اینکه ثبت الکترونیکی اسناد کمک زیادی به تسریع کارها دارد بر این اساس استان‌ها نیز در راستای الکترونیکی شدن اسناد تلاش می‌کنند به طوری که مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان تاکید می‌کند که همه اسناد در این استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

 سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با «حمایت» توضیح می‌دهد: صدور اسناد به دو صورت انجام می‌شود یک نوع  سند رسمی و دیگری سند مالکیت تک برگی است که صادر شدن آن توسط ادارات است که به صورت الکترونیکی است که این اسناد به صورت آنی ثبت خواهند شد.

  صدور کاداستر برای پیشگیری از سوءاستفاده‌ها

این در حالی است که وی درباره اسناد کاداستری نیز می‌گوید: این اسناد به صورت مکانیزه در راستای پیشگیری از سوءاستفاده و جعل صادر می‌شود به طوری که مشخصات افراد به همراه آدرس و مختصات جغرافیایی و کروکی ملک ثبت می‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک هرمزگان درباره اسناد صادر شده در سال‌های پیشین، بیان می‌کند: در گذشته مشخصات توصیفی بود و نقشه ملک به صورت دقیق ثبت نمی‌شد اما امروز این موضوع تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی اسناد و املاک در استان هرمزگان کامل است، بیان می‌کند: بانک اطلاعاتی در استان هرمزگان به‌روز است و اسنادی که مربوط به ماده 22 می‌شود نیز ظرف مدت 24 ساعت صادر خواهند شد و به صورت آنی نیز ثبت می‌شود.

  صدور 16 هزار سندالکترونیکی در فارس

پای سند الکترونیکی به استان‌های بزرگ نیز باز شده است بر‌این‌اساس مدیر کل اسناد و املاک استان فارس درباره نحوه صدور سند‌ در این استان توضیح می‌دهد که 92 هزار پرونده در استان فارس تعیین تکلیف شده‌اند و برای 61 هزار پرونده نیز در سامانه رای صادر شده است.

مهدی اقبال در گفت‌وگو با «حمایت» خاطرنشان می‌کند: برای زمین‌های روستاها نیز توضیح می‌دهد که در 10 ماهه گذشته سال جاری بیش از 16 هزار سند صادر شده این در حالی است که برای بیش از هزار و 600 زمین موقوفه سند صادر شده است.

  ثبت الکترونیکی و کاهش زمان

مدیر کل  ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی در این‌زمینه معتقد است که  ثبت الکترونیکی اسناد موجب  کاهش زمان و بالا بردن  ارتقاء عملکرد اداری و سرعت  بخشیدن به خدمات عالی ثبتی، کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع در مراکز ثبتی اعم از بخش استعلامات ملکی، ثبت شرکت‌ها  اجرای اسناد رسمی  شده است.

کاظم به‌پایی به «حمایت» می‌گوید: در راستا برنامه پنجم توسعه اقدامات اساسی، ایجاد سامانه  ثبت الکترونیکی اسناد  از  طرف سازمان مرکزی برای کل کشور ایجاد شده که در  مواردی از‌برنامه‌های حقوق ثبت و دولت الکترونیکی رشد به‌خصوصی نسبت به سایر دستگاه‌ها داشته‌ایم.

وی تصریح می‌کند در مقایسه با  سایر کشورهای همجوارو اروپایی  برنامه‌ای  نظام‌مند و دقیق تدوین و عملیاتی شده داریم که بیش از 85 درصد  از خدمات ثبتی به‌صورت الکترنیکی  است و این  رشد و توسعه  حقوق  ثبتی  مدیون تلاش‌های  بی‌دریغ و شبانه‌روزی ریاست  سازمان و مدیران ستادی و نیروهای  متخصص ثبت است.  

  100 درصد اسناد مالکیت صادره در کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویر احمد نیز بیان می‌کند: در 10ماهه سال 94  در حدود 14هزار  استعلام در این اداره پاسخ داده شده است که 100 درصد از استعلامات و اسناد مالکیت صادر شده در سال جاری به صورت الکترونیکی انجام شده است. سعید محوری در گفت‌وگو با «حمایت» با اشاره به اینکه برخی از ویژگی‌های مهم و کارکردی ثبت الکترونیک اسناد و استعلامات را یکپارچگی و تمرکز اطلاعات ورودی مورد نیاز سازمان و دفاتر اسناد رسمی است، بیان می‌کند: مهمترین دستاوردها و نتایج حاصل از ثبت الکترونیک اسناد و استعلامات، شفاف‌سازی نقل وانتقالات ومعاملات رسمی، ایجاد تسهیل و تسریع در ارایه خدمات ثبتی به ذینفعان و کاهش مراجعه حضوری، پیشگیری ازجعل و تخلفات درباره اسناد رسمی و درنتیجه کاهش ورودی پرونده‌های قضایی است. وی بیان می‌کند:ارتقای سلامت اداری در حوزه اسناد رسمی ، پیشگیری از بروز اشتباهات در‌صدور اسناد رسمی، ارتقای نظام حفظ و نگهداری از اسناد رسمی است.

  صدور بیش از 32 هزار سند الکترونیکی در مازندران

ولی عبدی، مدیر کل اسناد و املاک مازندران نیز از صدور 32هزار و 741 سند مالکیت، طی 10 ماه گذشته سال جاری خبر می‌دهد. وی اضافه می‌کند که از این تعداد، هزار و 309 فقره سند کاداستری برای املاک دولتی صادر شده است

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

حق ثبت سند رسمی بر عهده سازمان ثبت اسناد است
خبرگزاری فارس : برگ سبز ناجا سند رسمی محسوب می شود
پلیس مرجع قانونی برای صدور سند رسمی نیست
نیروی انتظامی صلاحیت تنظیم سند رسمی را ندارد ، نباید قانون گریز باشیم
50 درصد موقوفات کشور فاقد سند رسمی است
سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است
سند محضری ملک شما هم می تواند مشکل دار باشد، اگر ...
شروع به دفتر کار دفتر اسناد الکترونیکی از دهم شهریور
نسبت به صیانت از اسناد ملکی خود هشیار باشید
ثبت برای تصرفات و مستحدثات غیرقانونی سند صادر نمی کند

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
هنگام نقل و انتقال ملک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ مجازات افشای اسرار بیماران موج سوم ایدز روی خط هشدار لزوم پیشگیری از مفاسد اخلاقی در باغ شهرها رسانه ها نباید به مجرمان آموزش جرم بدهند رسید خودپرداز در کارت به کارت ، مدرک قانونی است ؟ متهم اسیدپاشی : مرد ناشناس روی خواهرشوهرم اسید پاشید و ناپدید شد اطلاعیه شروع دوره 196 کارآموزی قضایی تهران لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی ، فاقد بازدارندگی است مدارک و شرایط لازم برای تعویض قطعات اصلی خودرو یا تغییر رنگ شرایط معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول مصادیق نشر اکاذیب در قوانین و مقررات جرایم نیروهای مسلح 20 درصد کاهش یافته است توضیح کشاورز درباره سئوالات و محل برگزاری آزمون وکالت 95 آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری از جرم کاهش ورودی 15 درصدی زنان به زندان مرکزی در سال جاری رقابت بین آسایشگاه ها به علت بیمه نبودن خدمات از بین رفته است هیچ محکومی به اعدامی از زندان فرار نکرده است جریمه 2 پرتاب از خودرو ، زباله و آب دهان پیشگیری از دعاوی حقوقی با ساماندهی بنگاه های املاک و خودرو