×

کاهش ورودی پرونده دستاورد آیین نامه و اساسنامه موسسات داوری است

کاهش ورودی پرونده دستاورد آیین نامه و اساسنامه موسسات داوری است

معاون اداره‌کل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت کمیته ملی داوری با تدوین آیین‌نامه و اساسنامه نهادها و موسسات داوری گام موثری را در جهت کاهش ورودی پرونده به سیستم قضایی بر می‌دارد

کاهش-ورودی-پرونده-دستاورد-آیین-نامه-و-اساسنامه-موسسات-داوری-است وکیل 

معاون اداره‌کل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: کمیته ملی داوری با تدوین آیین‌نامه و اساسنامه نهادها و موسسات داوری گام موثری را در جهت کاهش ورودی پرونده به سیستم قضایی بر می‌دارد.

 وثیقی درباره هدف از برگزاری کارگاه تخصصی تدوین اساسنامه و آئین نامه موسسات داوری گفت: با توجه به اینکه لایحه داوری هم اکنون طی تلاش های اداره کل قضایی و واحدهای دیگر تقدیم ریاست محترم قوه قضائیه شده است، این اداره کل تلاش می کند مبتنی بر شرایط موجود، ساز و کارهای لازم در بهبود روند فعالیت‌های مرتبط با حوزه داوری را فراهم کند؛ از این رو اقدام به برگزاری این کارگاه تخصصی کرده است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های قوه قضاییه در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به شکل متمرکز در سنوات گذشته و سال جاری به منظور بهبود فعالیت های نهاد و موسسات داوری و ترویج فرهنگ داوری، اقدامات اثربخشی را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته ملی داوری در ستاد اقدام به تعیین راهبردهای اساسی این حوزه کرده است که در کارگاه امروز در دستور کار کمیته بررسی و تدوین اساسنامه و آئین نامه موسسات و کانون های داوری قرار گرفت.

در ادامه این کارگاه عسگری رئیس کمیته ملی داوری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: کمیته ملی داوری در خصوص تدوین نهایی اساسنامه و آئین نامه موسسات و کانون های داوری نشست های تخصصی را در راستای ایجاد یک رویه واحد و جامع در کل کشور جهت بهبود شرایط کمی و کیفی گسترش نهاد داوری برگزار کرده است.

کارگاه تخصصی تدوین اساسنامه و آیین‌نامه موسسات و کانون‌های داوری 16 و 17 اسفند ماه به همت اداره کل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با حضور معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان شرقی، تهران برگزار می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.