×

رسیدگی به 2 میلیون پرونده قضایی توسط شوراهای حل اختلاف

رسیدگی به 2 میلیون پرونده قضایی توسط شوراهای حل اختلاف

معاون قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از رسیدگی به بیش از 2 میلیون و 500 هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور طی 9 ماهه سال جاری خبر داد

رسیدگی-به-2-میلیون-پرونده-قضایی-توسط-شوراهای-حل-اختلاف وکیل 

 معاون قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از رسیدگی به بیش از 2 میلیون و 500 هزار پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی روز چهارشنبه در همایش هم اندیشی اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف در سنندج افزود: 35 درصد از این تعداد پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف در سطح کشور منجر به صلح و سازش شده است.

وی با بیان اینکه آمار پرونده های منجر به صلح و سازش در برخی از استان ها بیشتر بوده است، گفت: کردستان یکی از استان هایی است که بیشتر پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شده و در این میان یکی از استان های برتر بوده است.

معاون قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف کشور اشاره کرد و افزود: با اجرای این قانون صلاحیت و کارآیی شوراها ارتقا پیدا کرده و پرونده های تا 20 میلیون تومان برای رسیدگی به این نهادها ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در چند سال گذشته در سطح کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود، اظهار کرد: اکنون این شوراها در موقعیت خوبی قرار دارند و جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده اند و با تصویب قانون جدید قدم های بهتری نیز برداشته شده است.

حجت الاسلام احمدی میانجی تعیین تکلیف نیروهای شوراهای حل اختلاف و ساماندهی آنان را یکی از فعالیت های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: در قانون جدید 20 درصد از استخدامی های دادگستری در سطح کشور از شوراهای حل اختلاف خواهد بود.

وی ادامه داد: از اول سال 95 جلسه هایی با رئیسان دادگستری ها و معاونان شوراهای حل اختلاف در استان های کشور تشکیل و قانون جدید برای اجرا ابلاغ می شود.

معاون قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه وضعیت موجود مطلوب ما است اظهار امیدواری کرد آنچه در قانون جدید آمده به نحو احسن در سطح کشور اجرایی شود.

در ادامه این همایش تعدادی از کارکنان، اعضا و دبیران شعب شوراهای حل اختلاف استان کردستان تجلیل شدند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.