×

کاهش 50 درصدی پرونده های پیر محاکم تهران در سال 94

کاهش 50 درصدی پرونده های پیر محاکم تهران در سال 94

رئیس کل دادگستری تهران از کاهش 50 درصدی پرونده‌های مسن و قدیمی محاکم تهران در سال 94 خبر داد

کاهش-50-درصدی-پرونده-های-پیر-محاکم-تهران-در-سال-94

رئیس کل دادگستری تهران از کاهش 50 درصدی پرونده‌های مسن و قدیمی محاکم تهران در سال 94 خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه‌های دادگستری تهران برای کاهش پرونده‌های مسن اظهار کرد: پیش‌بینی کرده بودیم در سال جاری 50 درصد از پرونده‌های قدیمی را رسیدگی کنیم که خوشبختانه امر محقق شد و اکنون افزون بر 50 درصد پرونده‌های مسن و قدیمی محاکم تهران، رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین به اقدامات صورت گرفته برای افزایش اعتماد عمومی و ارتقا سلامت دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات انجام شده نتایج خوبی را به بار آورده و سطح اعتماد مردم، شهروندان و مراجعان به دادگستری افزایش یافته است.

اسماعیلی گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب، اقداماتی را به نام دستگاه قضا انجام می‌دادند در حالی که هیچ‌گونه ارتباط و مراوده‌ای با دستگاه قضایی نداشتند و خوشبختانه تعداد زیادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: همچنین در کنار این مسئله، برخی افراد داخل مجموعه دستگاه قضا که با این سودجویان ارتباط داشتند را شناسایی کردیم. امروز وضعیت به گونه‌ای است که مردم اطمینان دارند مجموعه مدیریت دادگستری کل استان تهران، اهتمام لازم را در راستای سالم‌سازی درون و برون دستگاه قضا انجام می‌دهد.

اسماعیلی همچنین درباره تامین نیروی انسانی مورد نیاز محاکم دادگستری کل استان تهران گفت: خوشبختانه در این زمینه با عنایت رئیس قوه‌قضائیه و کمیسیون نقل و انتقالات، تعدادی قاضی به مجموعه دادگستری کل استان تهران اضافه شدند.

وی از جذب 200 قاضی جدید در سال 94 خبر داد و افزود: برای سال 95 نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا در دوره‌های مختلف، دادگستری تهران مورد توجه قرار گیرد. در مجموع امیدواریم بتوانیم ادامه فعالیت‌های سال 94 مبنی بر تکمیل و ارتقای کادر قضایی و سلامت دستگاه قضا را در سال 95 دنبال کنیم.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.