×

تصویب نامه در خصوص جذب اساتید برجسته ایرانی غیر مقیم در قالب قرداد پیمانی یک ساله عضو هیات علمی

تصویب نامه در خصوص جذب اساتید برجسته ایرانی غیر مقیم در قالب قرداد پیمانی یک ساله عضو هیات علمی

تصویب نامه در خصوص جذب اساتید برجسته ایرانی غیر مقیم در قالب قرداد پیمانی یک ساله عضو هیات علمی

تصویب-نامه-در-خصوص-جذب-اساتید-برجسته-ایرانی-غیر-مقیم-در-قالب-قرداد-پیمانی-یک-ساله-عضو-هیات-علمی وکیل 

شماره162137/ت51922هـ                                                            9/12/1394

تصویب‌نامه در خصوص جذب اساتید برجسته ایرانی غیرمقیم  در قالب قرارداد پیمانی یک ساله عضو هیأت علمی

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشورـ معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور

هیأت وزیران در جلسه 5/12/1394 به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1ـ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش­عالی و پژوهشی مجازند از طریق بنیاد ملی نخبگان و تأیید وزارتخانه­های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان دانش‌آموختگان و اساتید برجسته ایرانی غیرمقیم در قالب قرارداد پیمانی یک‌ساله عضو هیأت علمی جذب نمایند. در مدت مذکور، فرآیند گزینش علمی و عمومی در چارچوب ضوابط معمول انجام می‌گیرد. بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارتخانه­های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظرف یک ماه دستورالعمل این تصویب­نامه از جمله اوصاف دانش آموخته برجسته و چگونگی انتخاب آنان را تدوین و ابلاغ می­نماید. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است سالیانه (100) ردیف مجوز استخدام هیأت علمی مورد نیاز این بند را به مدت دو سال تامین کند و اعتبار مورد نیاز را در قالب ردیف متمرکز ذیل وزارتخانه­های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و آموزش پزشکی پیش­بینی کند.

بنیاد ملی نخبگان گزارش سالانه نحوه اجرای این تصویب­نامه را با ذکر دقیق میزان دستیابی به اهداف طرح، موانع یا مشکلات احتمالی، ارزیابی تاثیرات و نتایج ناخواسته را به کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیأت دولت ارایه خواهد کرد.

2ـ به منظور فراهم شدن بسترهای اشتغال، کارآفرینی و جذب متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم در بخش خصوصی، بنیاد ملی نخبگان موظف است ضمن تدوین و اجرای بسته­های حمایتی، طرح شناسایی و توسعه پایگاه­های تخصصی همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم را ظرف دو ماه از ابلاغ این تصویب­نامه طبق بند (11) ماده (9) اساسنامه بنیاد ملی نخبگان به تصویب هیأت امنا برساند. سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور به پیشنهاد بنیاد ملی نخبگان منابع مورد نیاز را در ردیف مستقلی ذیل بنیاد ملی نخبگان در بودجه سالیانه کل کشور پیش­بینی خواهد کرد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.