×

تشکیل پرونده سنجش شخصیت برای داوطلبان قضاوت

تشکیل پرونده سنجش شخصیت برای داوطلبان قضاوت

بنا به دستور معاون منابع انسانی قوه قضاییه در کارگروهی مرکب از کارشناسان جذب و سنجش مراحل مختلف جذب داوطلبان قضاوت مورد بازنگری قرار گرفت

تشکیل-پرونده-سنجش-شخصیت-برای-داوطلبان-قضاوت

بنا به دستور معاون منابع انسانی قوه قضاییه در کارگروهی مرکب از کارشناسان جذب و سنجش مراحل مختلف جذب داوطلبان قضاوت مورد بازنگری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام توحید عاملی گفت: محصول این بازنگری افزوده شدن آزمون استخدام شغلی و آزمون رغبت سنج و نیز تست‌های شخصیت و روان‌شناسی به مراحل جذب و گزینش قضات بود که از سال 95 برای داوطلبان قضاوت اجرایی خواهد شد و لذا از این به بعد برای داوطلبان پرونده مربوط به اطلاعات شخصی و رفتاری تشکیل و در دوره کارآموزی قضایی و در دوره آزمایشی همچنان باز و فعال نگه داشته خواهد شد.

قائم‌مقام مرکز آموزش قوه قضاییه تصریح کرد: ضمناً قرار است کسانی که مراحل جذب اولیه را سپری کرده‌اند و یا در دوره کارآموزی هستند نیز در این تست‌ها شرکت کنند. داوطلبان قضاوت نیز باید در هر یک از مراحل حد نصاب لازم را کسب کنند.

وی تاکید کرد: توجه به مسایل شخصیتی و رفتاری در کنار مسایل علمی از گذشته در سیستم قضایی کشور ما وجود داشته و در شرایط حاضر و با استفاده از ابزارهای جدید روان‌شناسی قصد بروزرسانی آن را داریم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.