×

توقیف زمین خواری 150 هکتار در مشهد

توقیف زمین خواری 150 هکتار در مشهد

معاون سازمان امور اراضی از توقیف و قلع‌وقمع زمین‌خواری 150 هکتار از اراضی مشهد در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد مردم در صورت مشاهده زمین‌خواری و تخریب اراضی کشاورزی با سامانه 131 تماس بگیرند

توقیف-زمین-خواری-150-هکتار-در-مشهد

معاون سازمان امور اراضی از توقیف و قلع‌وقمع زمین‌خواری 150 هکتار از اراضی مشهد در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد مردم در صورت مشاهده زمین‌خواری و تخریب اراضی کشاورزی با سامانه 131 تماس بگیرند.

فرید سیدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین پرونده‌های زمین‌خواری که در ایام نوروز با آن برخورد صورت گرفت تخریب و زمین‌خواری در اراضی کشاورزی شهرستان مشهد بود که برخی سودجویان و زمین‌خواران اقدام به فریب کشاورزان و خرید زمین‌های دیم آنها کرده بودند.

وی افزود: در این پرونده زمین‌خواری که در 150 هکتار از اراضی کشاورزی مشهد تخلف صورت گرفته زمین‌خواران اقدام به قطعه‌بندی و فروش زمین‌های کشاورزی کرده بودند که دیوارکشی در آنها صورت گرفته بود اما با اقدام به موقع و برخورد سریع این پرونده توقیف و با حکم قضایی در هشتم فروردین‌ماه عملیات قلع‌وقمع اجرا شد.

معاون سازمان امور اراضی با بیان این‌که در حدود 100 درصد از پرونده‌های زمین‌خواری و تخریب اراضی کشاورزی موفقیت در اجرای قانون و برخورد با زمین‌خواران وجود داشت، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته درون‌سازمانی بین دستگاه‌های متولی مانند سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری و قوه قضاییه دقت و سرعت در شناسایی و برخورد با تخلف‌های صورت گرفته در عرصه‌های کشاورزی و اراضی دیگر افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

سیدی‌نژاد ادامه داد: سال گذشته 130 یگان گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور فعال بود که امسال در ایام نوروز به بیش از 450 واحد گشتی افزایش یافت که توانستیم تمامی استان‌ها را پوشش دهیم.

وی اعلام کرد: گشت‌های حفاظتی در اراضی کشاورزی برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب و تصرف غیرقانونی اراضی در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، تهران، خراسان رضوی و غیره بسیار بیشتر از دیگر استان‌ها بود، چرا که این استان‌ها جزو مناطق بحرانی از نظر زمین‌خواری به‌شمار می‌روند و یگان‌های حفاظتی نیز گشت‌های خود را در تمامی شهرستان‌های مناطق مذکور انجام داده‌اند.

وی توصیه کرد مردم در روز طبیعت به محض مشاهده زمین‌خواری و تخلف در اراضی کشاورزی از ساخت‌وساز تا تغییر کاربری با سامانه تلفنی 131 تماس بگیرند تا با برخورد با زمین‌خواری با یگان‌های حفاظتی سازمان امور اراضی مشارکت کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.