×

شوخی با اسلحه جنگی، سرباز را روانه زندان کرد

شوخی با اسلحه جنگی، سرباز را روانه زندان کرد

اسلحه را به سمت او نشانه رفتم و گفتم بزنم؟ او هم گفت بزن در یک لحظه صدای شلیک بلند شد و دوستم نقش بر زمین شد

شوخی-با-اسلحه-جنگی،-سرباز-را-روانه-زندان-کرد وکیل 

اسلحه را به سمت او نشانه رفتم و گفتم: بزنم؟ او هم گفت: بزن. در یک لحظه صدای شلیک بلند شد و دوستم نقش بر زمین شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، صبح 24 اسفند 92 بود که محمد، مسئول اسلحه‌خانه پادگان در حال دریافت اسلحه از سربازان شیفت قبل بود که یک اشتباه محاسباتی به همراه شوخی نابجا، مسیر زندگی او را تغییر داد.

این جوان سرباز که با حکم دادگاه به تحمل 2 سال حبس و پرداخت دیه کامل بابت قتل غیرعمد دوستش محکوم شده است، درباره وقوع این حادثه می‌گوید: مشغول تحویل اسلحه‌ها بودم که دوستم وارد اسلحه‌خانه شد؛ از یکی از اسلحه‌ها به جای 13 فشنگ، 12 فشنگ خالی کرده بودم و فکر می‌کردم اسلحه کاملاً خالی شده است. مقتول یکی از بهترین دوستانم در پادگان بود و هیچ مشکل و اختلافی باهم نداشتیم. اسلحه را به سمت او نشانه رفتم و گفتم: بزنم؟ او هم گفت: بزن. در یک لحظه صدای شلیک بلند شد و دوستم نقش بر زمین شد.

محمد ادامه داد: چند لحظه طول کشید تا هم سربازها خودشان را به داخل اسلحه‌خانه برسانند و من هم خودم را پیدا کنم؛ با داد و فریاد از بقیه کمک خواستم و گفتم آمبولانس بیاورند. دوستم را سوار آمبولانس کردیم و به بیمارستان بردیم اما متأسفانه فوت کرد.

با تأیید مسئولان و سربازان هم‌خدمتی محمد مبنی بر اینکه آنها باهم دوست بودند و هیچ اختلافی نداشتند، محمد از اتهام قتل عمد تبرئه شد، اما با وجود پایان دوران حبس، به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه، همچنان در زندان به سر می‌برد؛ خانواده محمد نیز تاکنون از تهیه دیه مقتول بازمانده‌اند و با وجود کمک 49.5 میلیون تومانی ستاد دیه، هنوز چشم‌انتظار کمک خیرین برای آزادی فرزند جوانشان از زندان هستند.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.