×

زنان حقوقدان، حقوق انسانی را میان دختران ترویج دهند

زنان حقوقدان، حقوق انسانی را میان دختران ترویج دهند

وزیر دادگستری گفت امروز حقیقت انسانی در شخصیت زنان و مادران کشورمان متجلی می‌شود

زنان-حقوقدان،-حقوق-انسانی-را-میان-دختران-ترویج-دهند

وزیر دادگستری گفت: امروز حقیقت انسانی در شخصیت زنان و مادران کشورمان متجلی می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم تقدیر از کارکنان زن در وزارت دادگستری و گرامیداشت روز زن اظهار کرد: امروز عرصه خوبی برای فعالیت و حضور زنان مهیا شده و زنان کشورمان موفقیت های بیشماری را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به ایام بزرگداشت مقام زن و مادر گفت: امروز، روز قدردانی از زنانی است که هم در عرصه خانواده تلاش می کنند و هم عهده دار مسئولیت های خطیر در جامعه هستند.

وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه حقوق در کشور افزود: حقوق، جایگاه حق را در جامعه مشخص می کند و امروز بخش مهمی از جایگاه حقوقی کشور به زنان اختصاص دارد.

وی با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در شعار سال (اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل) تصریح کرد: آنچه امروز در کشور اهمیت دارد، اقدام به‌هنگام و عملیاتی کردن برنامه هاست.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: ایشان بانویی تکریم شده هستند که در تمامی عرصه‌های زندگی همراه پدر، همسر و ولایت بودند، چنانکه در سوره کوثر به جایگاه شخصیتی ایشان تاکید شده است.

وی در ادامه به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: ملت ایران فارغ از پیشرفت های علمی در عرصه بین المللی به حیات طیبه و حقیقت ناب انسانی توجه دارد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: امروز، حقیقت انسانی در شخصیت زنان و مادران کشورمان متجلی است.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل درباره جایگاه زنان گفت: امام (ره) فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رسد که این نکته به جایگاه شخصیت سازی و تربیتی زنان تاکید دارد.

پورمحمدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی اگر می خواهد به جایگاه والا برسد باید به زنان توجه کند؛ چرا که بیشترین هجمه ها برای به انحراف کشیدن زنان صورت می گیرد.

وی با اشاره به جایگاه زنان در اقتصاد مقاومتی افزود: امروز بانوان در جامعه نقش پررنگی دارند که با برنامه ریزی، صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات می توانند فرهنگ مصرف را تغییر دهند.

پورمحمدی تاکید کرد: زنان می‌توانند با برنامه‌ریزی قوی، تبیین کننده اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده باشند.

وزیر دادگستری با اشاره به روز عفاف و تحکیم خانواده گفت: امروز نگرانی همه ما بحث تربیتی و تبیین حجاب و پاکدامنی است که متاسفانه درگیر آسیب‌های جدی است.

وی با بیان این که تحمیل و اجبار برای تبیین عفاف و حجاب اثری ندارد، تاکید کرد: باید باور عمیق قلبی برای حفظ عفاف و حجاب در میان زنان جامعه تسری پیدا کند.

وزیر دادگستری گفت: زنان حقوقدان باید مساله حقوق انسانی و کمال گرایی را در میان دختران جامعه ترویج دهند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.