×

ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست را وارد نمی‌دانیم

ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست را وارد نمی‌دانیم

ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست را وارد نمی‌دانیم

ایراد-شورای-نگهبان-به-لایحه-حمایت-از-کودکان-بی‌سرپرست-را-وارد-نمی‌دانیم وکیل 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست، نبود اذن ولی فقیه برای واگذاری این کودکان به خانواده‌های متقاضی است، اما از آنجاکه واگذاری سرپرستی کودکان با اذن دادستان است و رییس قوه قضاییه اذن غیرمستقیم از ولی فقیه دارد ایراد شورای نگهبان وارد نیست.

هادی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره علت اعاده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست از شورای نگهبان به مجلس گفت: ایراد شورای نگهبان به این لایحه یکسری ایردات شرعی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: شورای نگهبان آورده است در واگذاری کودکان بی‌سرپرست حتما باید اذن ولایت فقیه لحاظ شود، اما با توجه به این‌که واگذاری سرپرستی این کودکان با اذن دادستان است و دادستان هم از طریق ریاست قوه قضاییه به صورت غیرمستقیم از ولی فقیه اذن دارد، ایراد شورای نگهبان به این لایحه وارد نیست.

مقدسی در خاتمه با بیان این‌که نظر کمیسیون این است که چنین ایرادی به لایحه وارد نیست، خاطرنشان کرد: اما در جلسه امروز مقرر شد کمیته‌ای این موضوع را مجددا بررسی کند، و توضیحات را به صحن علنی مجلس ارایه دهد، در صورت اصرار کمیسیون بر لایحه مذکور، اگر این اصرار مجددا در صحن علنی مجلس رای بیاورد، لایحه برای تایید نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.