×

ضرر بی اعتنایی به ثبت زیان بارتر از قاچاق است

ضرر بی اعتنایی به ثبت زیان بارتر از قاچاق است

ضرر بی اعتنایی به ثبت زیان بارتر از قاچاق است

ضرر-بی-اعتنایی-به-ثبت-زیان-بارتر-از-قاچاق-است وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حقوق و امور ثبتی امروزه در کشور محجور است، گفت: بی‌اعتنایی به ثبت و اسناد رسمی ضررهای زیان‌باری را به مراتب سنگین‌تر از قاچاق به جامعه وارد می‌کند.

 احمد تویسرکانی با بیان اینکه توجه به امور ثبتی می‌تواند در زندگی روزمره مردم تاثیرگذار باشد، گفت: ما با بی‌توجهی به امور ثبتی هزینه‌های نهان و پنهان را متحمل شدیم. انتظار داریم که اساتید و دانشجویان به این مهم توجه داشته باشند و تحلیل کنند که به چه میزان توجه به امور ثبتی در جامعه امروز ضروری است.

وی ادامه داد: قانونگذار قانون ثبت و اسناد املاک مصوب 1310 به درستی به این امر توجه کردند. لیکن ما در گذر زمان این معنا را درک نکردیم و کم‌توجهی روزبه‌روز ما باعث شد آسیب‌هایی را از این منظر متحمل شویم.

به گفته تویسرکانی، قانونگذار در مواد 46، 47 و 48 قانون ثبت و اسناد املاک کشور به صورت خاص به سمت اجباری شدن ثبت حرکت می‌کرد و این یک امر عقلایی برای اداره جامعه است. ما روز به روز در جوامع به جهت ضرورت بیشتر و نظم حقوقی باید از قوانین نخستین عدول کنیم؛ چراکه امروز تمام مقرراتی که حاکم بر امور شهر و شهرسازی و همچنین مسائل اقتصادی است شاید با احکام اولیه خود تعارض داشته باشد؛ بنابراین این امر ضرورت جدی جامعه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اساتید دانشگاه علوم قضایی خواست که در محافل دانشگاهی به فراگیر شدن و پیشرفت امور ثبتی مساعدت بورزند.

وی ادامه داد: ما در سال 94 بالغ بر 72 میلیون و 600 هزار خدمات ثبتی در بخش‌های اسناد و املاک، وقایع ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، ثبت مالکیت‌های معنوی و امثالهم ارائه دادیم.

تویسرکانی بیان کرد: مقام معظم رهبری به درستی در بند 66 و به طور مفصل در بند 67 سیاست‌های برنامه ششم توسعه بر تصریح امور و خدمات ثبتی تاکید داشتند که ما باید در این جهت عنایت کافی داشته باشیم و بدانیم که چه میزان منافع و ضرورت جامعه به این امر وابسته است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با گله‌مندی از عملکرد گذشته محافل دانشگاهی در امر توسعه ثبت و اسناد رسمی کشور گفت: بخشی از این تقصیر متوجه بخشی از محافل دانشگاهی است که امروز اساتید دانشگاهی باید ما را در بهبود این امر کمک کنند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: افراد برای اثبات حق خود به مراجع مراجعه می‌کنند. قانون‌گذار حق را ثابت‌شده تلقی کرده و قید کرده شما می‌توانید از طریق اداره اجرای ثبت حقوق خود را خواهان شوید و فرآیند طولانی دادگاهی و محاکم را نپیمایید.

تویسرکانی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه همکاری محافل دانشگاهی و سازمان‌های عملی در امر فراگیر کردن امور ثبتی است، گفت: ما در زمینه حقوق خصوصی و حقوق جزا اساتید فراوانی داریم، ولی در زمینه این رشته‌های نوین مانند حقوق ثبت خلاءهای جدی‌ای در پیش داریم که باید با مساعدت دانشگاهیان به پر کردن این خلاء‌ها اهتمام ورزید.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه همکاری مشترک با سازمان‌های علمی جهانی بیان کرد: ما از طریق نهاد بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی مذاکراتی داشته‌ایم تا بتوانیم ارتباط‌مان را با مراکز آموزشی و مراجع حقوقی بین‌المللی افزایش دهیم و در درجه اول در جهت توسعه این علوم در دانشگاه‌های کشور آن طور که باید و شاید قدم برداریم.

وی ادامه

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.