×

آیا ملکی را که به نام همسرتان کرده اید، می توانید هنگام طلاق پس بگیرید؟

آیا ملکی را که به نام همسرتان کرده اید، می توانید هنگام طلاق پس بگیرید؟

برخی از افراد، ملک مسکونی خود یا ملک دیگری را به نام همسرشان می‌کنند و درپاره‌ای موارد نیز، پس از به مشکل خوردنِ روابط زناشویی زوجین و مطرح شدن مسئله طلاق، بحث بازپس‌گیری ملک منتقل شده به همسر هم پیش می‌آید قانون در این مورد چه می‌گوید؟

آیا-ملکی-را-که-به-نام-همسرتان-کرده-اید،-می-توانید-هنگام-طلاق-پس-بگیرید؟

 برخی از افراد، ملک مسکونی خود یا ملک دیگری را به نام همسرشان می‌کنند و درپاره‌ای موارد نیز، پس از به مشکل خوردنِ روابط زناشویی زوجین و مطرح شدن مسئله طلاق، بحث بازپس‌گیری ملک منتقل شده به همسر هم پیش می‌آید. قانون در این مورد چه می‌گوید؟

 پرسش  درباره امکان بازپس‌گیری آپارتمانی که به نام همسر ایشان شده، اینگونه است:

با عرض سلام بنده حدود سه سال پیش یک واحد آپارتمان خریدم که وام مهر داشت. با اصرار خانمم از اول خانه را بنامش کردم. حالا تقاضای طلاق کرده. آیا میشود خانه را ازش پس بگیرم؛ چونکه زمان خرید باید هیچ خانه ای بنام زوج و زوجه نبوده باشد

پاسخ :

در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت که به طور کلی بعد از وقوع هر معامله ای اصل بر صحیح و معتبر بودن ان معامله خواهد بود. از طرف دیگر ملاک تشخیص صحت هر معامله ای، زمان انجام آن معامله می باشد، به عبارت دیگر چنانچه در زمان انجام معامله اهلیت و صلاحیت قانونی کافی و لازم برای انجام معامله وجود نداشته باشد، این امکان وجود خواهد داشت تا به اعتبار و صحت معامله خدشه وارد شود؛ ولو سال ها از تاریخ انجام معامله گذشته باشد، بنابراین و در فرض مورد پرسش به نظر می رسد که چنین امکانی برای شما وجود نخواهد داشت.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.