×

برخورد قانونی با آتلیه های متخلف فیلمبرداری از مراسم عروسی چگونه است؟

برخورد قانونی با آتلیه های متخلف فیلمبرداری از مراسم عروسی چگونه است؟

فیلمبرداری و عکسبرداری از مراسم عروسی، بدلیل حساسیت‌های فرهنگی آن، در زمره حرفه‌هایی است که علاوه بر تخصص لازم، نیازمند اخذ مجوزهای رسمی نیز هست

برخورد-قانونی-با-آتلیه-های-متخلف-فیلمبرداری-از-مراسم-عروسی-چگونه-است؟ وکیل 

 فیلمبرداری و عکسبرداری از مراسم عروسی، بدلیل حساسیت‌های فرهنگی آن، در زمره حرفه‌هایی است که علاوه بر تخصص لازم، نیازمند اخذ مجوزهای رسمی نیز هست؛ اما پردرآمد بودن این شغل، باعث جذب برخی فرصت‌طلبان شده که بدون مجوزهای لازم و حتی بدون داشتن مکان اختصاصی اقدام به کسب درآمد از این راه می‌کنند و در این مسیر ثبت خاطرات زیباترین شب خانواده‌ها را بخطر می‌اندازند. برخورد قانونی با این افراد چگونه است؟

 پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره عملکرد آتلیه‌های متخلف فیلمبرداری و عکسبرداری از مراسم عروسی این است:

با عرض سلام و وقت بخیر بنده حدود 6 ماه پیش قصد برگزاری مراسم عقد داشتم و به همین دلیل با فردی که از طرف یکی از دوستان معرفی شده بود، پس از رویت نمونه کاربه همراه خود فرد در اتلیه ای که توسط شخص مذکور به عنوان اتلیه ی خویش معرفی شده بود، تصمیم به همکاری با فرد مذکور در جهت انجام فیلم برداری و عکس برداری از مراسم اتخاذ کردیم. مدتی پس از برگزاری مراسم و هنگامی که ما تقاضای فیلم و عکس مراسم را نمودیم، فرد مذکور اعلام داشت که عکس های ما و قسمتی از فیلم مراسم، به دلیل سهل انگاری پاک شده است و در این مدت قرار بر این شد که دوباره عکس برداری در اتلیه و ... با هزینه انها صورت پذیرد که متاسفانه این کار انجام نپذیرفت. حال ما قصد شکایت از فرد مذکور را داریم لطفا راهنمایی فرمایید.

 به دلیل ضیق وقت در زمان برگزاری مراسم و آشنا بودن فرد مذکور ما قرارداد ننوشتیم ولیکن مبلغ قرار داد توسط عملیات کارت به کارت به حساب شخص واریز گردید - بعدا متوجه شدیم اتلیه ی مذکور کلا بی مجوز بوده و متعلق به فرد دیگری میباشد و همچنین نمونه کار نشان داده شده اصلا کار شخص دیگری بوده است و صرفا جهت جذب ما ادرس آن اتلیه که در شمال شهر تهران بوده و نمونه کار به ما نشان داده شده است .

پاسخ :
 در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت که تهیه فیلم یا عکس از مراسم عقد امری است که چنانچه کوتاهی در انجام آن توسط فیلمبردار و عکسبردار صورت گیرد، می تواند خسارات معنوی بسیاری را به طرفین وارد آورد؛ چه اینکه آنچه برای زوجین مطلوبیت داشته، تهیه فیلم و عکس از مراسم عقد یا عروسی بوده است؛ هرچند که ممکن است برخی از عکسها را مجددا و با مراجعه به آتلیه گرفت؛ اما به طور کلی فیلم یا بسیاری از دیگر عکس ها قابلیت گرفتن مجدد نخواهد داشت؛ مگر با صرف هزینه بسیار. بنابریان باید بیان داشت که در باره این موضوع شما این امکان را خواهید داشت تا علاوه بر مطالبه اصل پول خود، خسارات مادی و معنوی وارده دیگر را نیز مطالبه نمایید.

اما از جنبه کیفری نیز فرد، مرتکب جرم گردیده و می‌تواند تحت تعقیب جرائمی چون کلاهبرداری قرار گیرد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.