×

آموزش ظابطان، در راستای عمل به مفاد قانون آیین دادرسی کیفری است

آموزش ظابطان، در راستای عمل به مفاد قانون آیین دادرسی کیفری است

سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با ارائه 38 هزار و 640 نفر ساعت آموزش ویژه تا اسفندماه سال گذشته، 1932 ضابط قضایی را با وظایف قانونی خود آشنا ساخته است

آموزش-ظابطان،-در-راستای-عمل-به-مفاد-قانون-آیین-دادرسی-کیفری-است

سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با ارائه 38 هزار و 640 نفر ساعت آموزش ویژه تا اسفندماه سال گذشته، 1932 ضابط قضایی را با وظایف قانونی خود آشنا ساخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در راستای عمل به مفاد قانون آیین دادرسی کیفری در زمینه آموزش ضابطان، برنامه‌ریزی ویژه‌ای را پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون آغاز و ابتدا نحوه آموزش ضابطان و چگونگی احراز عنوان ضابط به یگان‌های عمده نیروهای مسلح ابلاغ شد و متعاقب آن نفرات واجد شرایط به سازمان معرفی شدند.

وی افزود: در ادامه، پرونده آموزشی برای ضابطان تشکیل و در دو جلسه با حضور اینجانب، دادستان نظامی استان تهران، معاون اول دادستان، مدیران کل دفتر آموزش و پژوهش و حقوقی و اساتید دوره‌ها، درباره نحوه برگزاری دوره‌ها و تعیین دروس بحث و تبادل نظر به عمل آمد سپس جلسه همفکری با نمایندگان یگان‌ها نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در این زمینه جزوه آموزشی تهیه شده توسط دفتر آموزش و پژوهش سازمان مرکز در اختیار اساتید و دانش پذیران قرار گرفت و اولین دوره در نیروی هوافضای سپاه در بیست و چهارم مرداد ماه برگزار و برای برگزاری آزمون نیز بانک سؤالات تشکیل شد.

فراتی تصریح کرد: این آموزش‌ها از اواخر مرداد ماه سال گذشته آغاز و طی این مدت 51 دوره آموزشی برگزار و 1020 ساعت آموزش ارائه شده است.

وی افزود: از این میزان 7540 نفرساعت آموزش ویژه ضابطان ارتش و 9120 نفرساعت آموزش ویژه ضابطان سپاه ارائه شده است.

این مقام قضایی ادامه داد: ضابطان نیروی انتظامی نیز به میزان 16180 نفر ساعت آموزش های لازم را فرا گرفتند و میزان آموزش در وزارت دفاع طی 4 دوره به 3460 نفر ساعت رسیده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران همچنین از ارائه 540 نفر ساعت آموزش ویژه ضابطان ستاد کل نیروهای مسلح و 1800 نفر ساعت ویژه ضابطان وزارت اطلاعات طی این مدت خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره‌ها از ضابطان آزمون اخذ شده و در صورت موفقیت در این آزمون، دانش پذیران شرایط صدور کارت ضابطیت را خواهند داشت.

فراتی به مشارکت 21 قاضی در برگزاری این دوره‌ها اشاره و از آنان تشکر کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.