×

پیشنهاد حسین آبادی درباره اجرای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری

پیشنهاد حسین آبادی درباره اجرای تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت الزامی شدن امر وکالت درصد بالایی از مشکلات را حل می‌کند

پیشنهاد-حسین-آبادی-درباره-اجرای-تبصره-ماده-48-قانون-آیین-دادرسی-کیفری وکیل 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: الزامی شدن امر وکالت درصد بالایی از مشکلات را حل می‌کند.

 امیر حسین‌آبادی در نشست خبری که در اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا برگزار شد، درباره افزودن ماده «زبان و ادبیات فارسی» به مواد امتحانی آزمون ورودی کانون‌های وکلای دادگستری، گفت: زمانی که در دانشگاه‌ها ورقه‌های دکتری را تصحیح می‌کنیم غلط‌های املایی را مشاهده می‌کنیم که واقعا باعث خجالت است؛ به عنوان مثال قصاص را با سین می‌نویسند؛ لذا ایراد اساسی درباره اضافه شدن ماده ادبیات فارسی به آزمون وکالت وجود ندارد و فقط بناست که درست نوشتن و رعایت آن در آزمون لحاظ شود، البته این موضوع باید تصویب شود که امیدواریم به تصویب هم برسد.

وی درباره الزامی شدن امر وکالت گفت: این موضوع قسمت عمده و درصد بالایی از مشکلات را حل می‌کند. البته ضرورت این مساله در حدود 40 سال پیش احراز شده بود، البته اداره معاضدت کانون مرکز آمادگی کامل برای اجرای الزامی شدن وکالت را دارد و از سوی دیگر دولت هم وظیفه دارد که از نظر مالی این موضوع را تامین کند.

وی یادآور شد: بیش از 100 هزار و اندی مشاوره حقوقی در کانون مرکز انجام شده است.

رییس جدید کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری و با بیان اینکه این تبصره از مواردی است که اصول قانونگذاری در آن رعایت نشده، چنین ابراز عقیده کرد: معلوم است که قوه قضاییه و ریاست محترم دستگاه قضایی اعتقادی به این ماده ندارد؛ چرا که بیش از 9 ماه است از اجرای قانون می‌گذرد و ایشان هیچ اقدامی در مورد تعیین نام وکلا انجام نداده است.

حسین‌آبادی افزود: توصیه می‌کنم که نام وکلا اعلام نشود و به جای آن ضابطه بگذارند، مثلاً وکلایی که تسهیلات خاصی دارند یا وکلایی که سوابق بالایی دارند در لیست گنجانده شوند.

وی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری مرکز این آمادگی را دارد که با همکاری قوه قضاییه، دوره‌های خاصی را برای وکلا بگذارد و از آنها آزمون بگیرد تا این موضوع ضابطه‌ای باشد برای اینکه این وکلا جزو لیست قرار گیرند، البته نظر قطعی ما این نیست بلکه نظر ما این است که تمام وکلا در تمام دعاوی حق دارند دخالت کنند.

حسین‌آبادی درباره تعامل بین کانون‌ وکلا و اتحادیه گفت: آزادی قلم و بیان چیزی است که وکلا باید به آن اعتقاد داشته باشند و تفاوت سلیقه از اصول دموکراسی است. بحث‌های بین کانون وکلا و اتحادیه وجود داشته که همیشه سازنده است، البته اکنون تفاهم بیشتری بین اتحادیه و کانون مرکز وجود دارد که قطعا سازنده خواهد بود.

حسین‌آبادی درباره ادغام کانون وکلا با مرکز مشاوران قوه قضاییه (ماده 187) گفت: کسانی که با این موضوع مخالف هستند به ما بگویند که چه کاری را انجام دهیم. بالاخره تکلیف 20 هزار نفری که پروانه اخذ کرده‌اند چه می‌شود؟ این موضوع در لایحه وکالت هم پیش‌بینی شده و نیاز به بررسی دارد، البته باید راه‌حلی ارائه شود.

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.