×

ستاد دیه حامی زندانیان خائن به امانت نیست

ستاد دیه حامی زندانیان خائن به امانت نیست

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل گفت این نهاد اجرایی حامی زندانیان مجرم، کلاهبردار و خائن به امانت نیست و فقط از زندانی جرایم غیرعمد حمایت می‌کند

ستاد-دیه-حامی-زندانیان-خائن-به-امانت-نیست وکیل 

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل گفت: این نهاد اجرایی حامی زندانیان مجرم، کلاهبردار و خائن به امانت نیست و فقط از زندانی جرایم غیرعمد حمایت می‌کند.

انور اسکندرزاده با تاکید بر اهتمام این نهاد مردمی در صرف صد در صدی منابع اهداییی از سوی خیرین برای آزادی زندانیان دربند آبرومند، اظهار کرد: در طول فعالیت ستاد دیه در این استان به هیچ عنوان از محکومانی که به عمد جرمی را مرتکب شده‌ و خائن به امانت هستند، حمایت نشده و نمی‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات هفتگی ستاد دیه به منظور بررسی پرونده زندانیان نیازمند، اضافه کرد: حمایت ستاد دیه مشمول حال زندانیانی است که به‌طور ناخواسته محکوم به دیه شده یا بر حسب نواسانات بازار اقتصادی و رقابتی بدهی سنگینی بر آن‌ها تحمیل شده است.

عضو هیات امنای ستاد دیه شعبه استان اردبیل افزود: اگر مددجویی مستحق دریافت حمایت باشد در فرآیند آزادی این محکوم واجد شرایط ابتدا تلاش می‌شود تا حد معقول از شاکی جلب رضایت شود و پس از برگزاری جلسات صلح سازش مابقی مبلغ بدهی یا دیه زندانی از طریق آورده خود زندانی و ارائه تسهیلات بانکی بدون سود تأمین می‌شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه حبس فردی پول طلبکاری نمی‌شود، اظهار کرد: در برخی مواقع مبلغ جریمه نقدی در مدت زمان حبس کسر می‌شود، اما در برخی مواقع نیز کسری نداریم و فرد هر قدر در زندان بماند در نهایت به همان میزان اولیه بدهکار است.

وی با اشاره به عملکرد کلی ستاد دیه شعبه استان اردبیل یادآور شد: از بدو تاسیس این مجموعه مردمی در سال 81 نزدیک به 3 هزار زندانی جرایم غیرعمد به همت این نهاد از بند حبس رهایی یافته‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.