بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
فرشته توکلی
آدرس : استان مرکزی - خمین - خیابان امام خمینی (ره) خیابان آزادی - روبه روی مجتمع تجاری اداری شهرداری - ساختمان وکلا - طبقه اول
وب سایت فرشته توکلی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه
دکتر سهیل طاهری
آدرس : تهران-سعادت آباد- نبش خیابان 32- پلاک 116- طبقه 4 - واحد 9
تلفن تماس : 88689911-13 - 09122505985
وب سایت دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه
محسن حسين پور
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨ طبقه دوم
تلفن تماس : 021-22270133 - 09127922824
وب سایت محسن حسين پور وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
حسين مزاجي
آدرس : اصفهان-چهارباغ بالا روبروی رستوران خوانسالار کوی عطاالملک،شماره4 واحد2
وب سایت حسين مزاجي وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
آيلين محمدي رفيع
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨طبقه ٢ واحد ٨
تلفن تماس : 021-22116677 - 09125908241
وب سایت آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
علی طلایی
آدرس : تهران-میدان فاطمی-ابتدای خیابان جویبار-کوچه غفاری غربی ساختمان آناهیتا-ط 4 واحد 401
وب سایت علی طلایی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
احمد حیدری
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت احمد حیدری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
سرور ثانی نژاد
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
اسدعلی امرایی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از تقاطع نیایش بین فلاح و دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد 5
تلفن تماس : 021-44872230-44872231/02144820428 - 09122595695
وب سایت اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
حسین باقرزاده
آدرس : اردبیل میدان شهید باکری نبش خیابان فلسطین ساختمان اداری خورشید طبقه دوم واحد 22 دفتر وکالت حسین باقرزاده
وب سایت حسین باقرزاده وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه و کارشناس ارشد حقوق خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

30 تا 50 درصد برنامه های پنج ساله اجرا نشده است

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 21-02-1395
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
30 تا 50 درصد برنامه های پنج ساله اجرا نشده است

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ‌30 تا 50 درصد برنامه‌های پنج ساله اجرا نشده و این موضوع بسیار اسفناک است.

علیرضا جمشیدی طی سخنانی در همایش ملی نقد و تحلیل قوانین برنامه پنج ساله از منظر حقوق اقتصادی که در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: از سال 1319 بحث برنامه در ایران آغاز شد و به دنبال جنگ جهانی دوم به یک باره بحث برنامه متوقف شد. نخستین برنامه هفت ساله کشور در سال 1324 و به‌دنبال آن برنامه هفت ساله دوم عمرانی آغاز شد.

وی ادامه داد: برنامه اول عمرانی دارای عنوان برنامه بود، اما محتوای برنامه نداشت. در سال 1341 جمعی از اساتید دانشگاه هاروارد در کشورمان حضور یافتند و چالش‌های اساتید برای نظام برنامه ریزی در ایران را مطرح کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه اول چیزی به عنوان برنامه وجود نداشت.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: برنامه اول توسعه اقتصادی کشور تحت عنوان بازسازی اقتصادی پس از جنگ آغاز و به پس از آن چهار برنامه پنج ساله دیگر تدوین شد که برنامه پنجم توسعه آخرین آن محسوب می‌شود.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: برنامه پنجم توسعه پس از اتمام در فضای اختلافی بین دولت و مجلس بدون هیچ منطق برنامه ریزی و حقوقی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی تمدید شد که این کار فاقد مبنای حقوقی است. در قانون اساسی به طور مشخص ارائه برنامه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تکلیف نشده است و دولت مکلف نیست برنامه کشور را به مجلس ارائه دهد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در اصل‌های 126، 138 و سایر اصول قانون اساسی برای رئیس جمهور مسئولیت‌هایی در رابطه با برنامه و بودجه کشور تعیین شده است و تنها جایی که رییس‌جمهور مکلف به ارائه لایحه به مجلس است لایحه بودجه است. برخی اوقات به دلیل احترام تاکیدی که بین برنامه و بودجه وجود دارد اینگونه تلقی می‌شود که برنامه همان بودجه است و باید به مجلس ارائه شود، در حالیکه تکلیفی در این رابطه در قانون اساسی برای رئیس جمهور تعیین نشده است.

وی افزود: گاهی برنامه همان 4،5 صفحه ای است که در گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و گاهی 500 الی 600 صفحه تحت عنوان برنامه به مجلس ارائه و تصویب شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با بودجه به دلیل اینکه تصرف در اموال عمومی است، قانون اساسی به منتخبان مردم اجازه تصرف در آن را داده است، اما در برنامه چنین تکلیفی وجود ندارد و شاید رئیس‌جمهور هم بر آن مبنا گفته است هیچ تکلیفی برای ارائه برنامه به مجلس نیست. برخی به قانون برنامه و بودجه سال 1351 استدلال کردند. در قانون سال 1351 آمده است که سیاست‌های برنامه باید به تصویب مجلسین برسد. در حالیکه امروزه چنین ساختاری وجود ندارد.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در ساختار حاکمیت سال 51 نخست وزیر باید رای اعتماد را از مجلس اخذ می‌کرد و برنامه را نیز باید به پارلمان ارائه می داد اما در وضعیت فعلی رئیس جمهور منتخب مستقیم مردم است. دوره های ریاست جمهوری 4 ساله و دوره های برنامه پنج ساله است؛ لذا معمولا رئیس جمهوری که با یکسری شعارها رای مردم را جمع کرده زمانی که در مسند اداره امور کشور قرار می گیرد مکلف است برنامه تصویب شده قبلی را اجرا کند و در واقع برنامه‌های خود را نمی‌تواند به مرحله اجرا برساند.

جمشیدی اظهار کرد: به همین دلیل است که در کشور ما برنامه‌های پنج ساله تنها بین 30 تا 50 درصد اجرا شده است و این یک وضعیت اسفناک محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: گاهی برخی دولت‌ها به صورت شفاف می‌گویند برنامه را قبول نداریم و برخی نیز در عمل برنامه را اجرا نمی کنند که همین مسأله باعث به وجود‌آمدن ناکارآمدی هایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد یکی از کارها و اولویت‌های مهم مجلس شورای اسلامی پیش‌رو اصلاح قانون برنامه و بودجه باشد تا این چالش ها به پایان برسد؛ زیرا در حال حاضر حیطه برنامه ریزی و سطح بندی برنامه ها و احکامی که باید در مجلس به تصویب برسد، مشخص نیست.

این استاد دانشگاه در پایان گفت:‌ ما هنوز بر طبل قانون سال 51 می کوبیم در صورتی که این قانون از نظر فنی و علمی منسوخ است؛ زیرا دنیای امروز دنیای برنامه‌های سازمان یافته مبتنی بر سیستم‌هاست.

منبع : ایسنا
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
رای شماره 602 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال مصوبه شورای عالی اداری رای شماره 581 هسات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بندهای 66 الی 73 از دفترچه عوارض سال 1391 شورای اسلامی شهر راور رای شماره 578 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال تبصره یک مصوبه یکصد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران دیه و حبس ، مجازات سقط عمدی جنین رای شماره 604 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال بند 1 جدول شماره 4 بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رای شماره 603 هیات عمومی دیوان عدالت اداری:ابطال ماده 9 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح تبصره 2 ماده واحده قانون نفقه فرزندان با طلاق والدین ساقط نمی شود نفی نسب در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است ؟ شرایط درخواست تامین خواسته چیست؟ دانستنی های حقوقی کشاورز:وجود استقلال کانون وکلا به نفع همه از جمله مخالفین است مولاوردی :وظیفه دولت ها حفظ حقوق شهروندی مردم است صدور حکم طلاق به درخواست زوج در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است ؟ افرادی که از قصور در پروژه مسکن مهر متضرر شده اند ، می توانند شکایت کنند حقوق متهم در ایران ، قاضی تحقیق مجاز به توهین و تهدید متهم نیست پشت نویسی چک هیچ محدودیتی ندارد مقررات توبه مجرم در قانون مجازات اسلامی اثبات نسب در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است ؟ مهلت ثبت نام مجدد آزمون قضاوت فردا پایان می یابد واریز اشتباهی وجه به حساب دیگران ، تحصیل مال نامشروع نیست