×

حبس بدهکاران خرد محلی از اعراب ندارد

حبس بدهکاران خرد محلی از اعراب ندارد

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت صدور حکم حبس برای بدهکاران با مبالغ زیر ده میلیون تومان به دلیل مفسده و مشکلات اجتماعی محلی از اعراب ندارند

حبس-بدهکاران-خرد-محلی-از-اعراب-ندارد

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس گفت: صدور حکم حبس برای بدهکاران با مبالغ زیر ده میلیون تومان به دلیل مفسده و مشکلات اجتماعی محلی از اعراب ندارند.

 سیدرضا اسکندری در نشست «هم‌اندیشی مددکاران استان فارس» گفت: خداوند در وجود ما انسان‌ها اشتیاقی به ودیعه گذاشته است که عده‌ای زیادی از ما گاهی و عده‌ اندکی از ما اغلب بدون چشم‌داشت و بدون اظهار و اعلان کاری می‌کنیم که با لبخند شوق بسیاری از خانواده‌های زندانیان منتظر احساس رضایت از خود پیدا می‌کنیم که این حس بدون قطع رمز قبولی اعمال ما می‌باشد.

مدیرعامل ستاد دیه فارس افزود: حرفه مددکاری شغلی است که فرد در آن با داشتن تخصص، دانش و مهارت در چارچوب قانونی و سازمانی خودش با عشق به هم‌نوع خود را بی قید و شرط خود را موظف به انجام کارهایی می‌کند که چه بسا کسی از او انتظار انجامش را نداشته و ندارد.

مدیرعامل ستاد دیه فارس با تاکید بر تشکیل سریع پرونده برای مددجویان جرایم غیرعمدی که عدم استطاعت مالی آن‌ها محرز می‌باشد، اظهار کرد: مددکاران خدوم زندان‌ها در بدو ورود باید برای این افراد پرونده ستاد دیه تشکیل داده و تلاش کنند بدهکاران جزء که صدور حکم زندان برای آن‌ها همواره خالی از اعراب بوده در حبس باقی نمانند.

وی تاکید کرد: زندانیان غیرعمدی که مبلغ بدهی آنان زیر 10 میلیون تومان است نباید در زندان نگهداری شوند و به دلیل هزینه‌بر بودن و آسیب‌های اجتماعی احتمالی شایسته است زمینه آزادی این محبوسان با همکاری این ستاد در الویت کاری مددکاران قرار داشته باشد.

در ادامه این نشست، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌ها و ریس هیات مدیره ستاد دیه شعبه فارس گفت: هرچند سیره رفتاری و گفتاری ائمه اطهار (ع) بهترین راهنما و مشوق ما در راستای دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمد است، اما این مهم در بین مددکاران باید با تشدید و توجه بیشتری جلوه و بروز داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: طبق فرمایش ایشان برای هر گرفتاری یک کلیدی وجود دارد و کلید مودت و کمک به نیازمندان و زندانیان آبرومند و نیازمند در حرفه ما بیش از هر عملی گره‌گشای کارها خواهد بود.

حیات‌الغیب ادامه داد: شما مددکاران در حقیقت پل ارتباطی زندانیان با دنیای بیرون هستید و باید قدر این منزلت و جایگاه خود را بدانید. بدون شک مددکاری در مجموعه زندان‌ یکی از بخش‌های اثرگذار است که شما می‌توانید با فراهم ساختن زمینه آزادی یک فرد خانواده و جامعه را از بروز بسیاری از مشکلات رهایی بخشید؛ چرا که زندانی وقتی محبوس می‌شود به هیچ کس و حتی خانواده دسترسی ندارد و در این شرایط شما مددکاران هستید که می‌توانید تسکین‌دهنده آلام روحی آنان باشید.

مدیرکل زندان‌ها و ریس هیات مدیره ستاد دیه استان فارس ادامه داد: مددکار باید برای پیشگیری از جرم، فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را که در ارتکاب جرم نقش دارند شناسایی کند و این روش پلی بین تدابیر حقوقی و قضایی و بهبود اجتماعی وضعیت افراد و خانواده‌ها باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.