×

با اجرای عدالت حس امنیت به جامعه بازگردد

با اجرای عدالت حس امنیت به جامعه بازگردد

موضوع تجاوز به ندا ،دختر 9 ساله توسط معلمش در یکی از روستاهای زنجان از چندین منظر محل تامل و بررسی است؛ موردی که متاسفانه نه اولین بود و نه اگر جدی گرفته نشود آخرین خواهد بود

با-اجرای-عدالت-حس-امنیت-به-جامعه-بازگردد وکیل 

حسن کیا/ استاد دانشگاه

موضوع تجاوز به ندا ،دختر 9 ساله توسط معلمش در یکی از روستاهای زنجان از چندین منظر محل تامل و بررسی است؛ موردی که متاسفانه نه اولین بود و نه اگر جدی گرفته نشود آخرین خواهد بود.

همین چند هفته پیش بود که تجاوز و قتل ستایش قریشی دختر 6 ساله افغانی موجی از تاثر و تالم را در افکار عمومی جامعه برانگیخت ولی آنچه این حادثه را غم انگیز‌تر می‌کند سوءاستفاده معلم از دانش‌آموز است؛ معلمی که وظیفه‌اش تعلیم و تربیت است و در جایگاهی قرار دارد که بیشترین اعتماد را خانواده‌ها و جامعه به وی دارند. گرچه این اقدام این معلم از جایگاه و ارزش والای معلمان نمی‌کاهد ولی می‌تواند موجب نگرانی خانواده‌ها شود.

 متاسفانه شرایط حاکم بر جامعه ما باعث می‌شود بسیاری از این تعرض‌ها از طرف خود بزه دیده یا خانواده‌اش مکتوم بمانند و این خود عاملی در جهت تجری بزهکاران و تکرار فجایعی از این دست است .

در خصوص حادثه تلخ رخ داده دستگاه قضایی به‌دلیل حساسیت امر باید با دقت فراوان رسیدگی کند و با تحقیقات گسترده و اجرای عدالت حس امنیت را به جامعه برگرداند؛ شخصی که در مظان اتهام است تا تعیین تکلیف قطعی از حضور درمحل کارش ممنوع شود و اگر بیم از بین بردن شواهد و ادله می‌رود تحت نظر قرار گیرد. در ابتدای متن عرض کردم موضوع باید از چندین منظر مورد بررسی قرار گیرد و جامعه‌شناسان، روانشناسان و متخصصان علوم اجتماعی ریشه‌های بروز چنین فجایعی را در جامعه که آثاری بسیار مخرب بر فرد بزه‌دیده و جامعه می‌گذارند به دقت واکاوی و بررسی کنند.

اما آنچه مهم‌تر از هر چیز است شکستن تابوی سکوت از ترس آبرو در بین قربانیان و خانواده‌های آنان است؛ اینکه وزارت آموزش و پرورش در جذب نیرو و نظارت بر حسن اخلاق و رفتار کادر خود دقت بیشتری کرده تا شاهد بروز چنین فجایعی که بسیار تلخ و آزاردهنده هستند نباشیم و نکته آخر آنکه دادگستری و دستگاه قضا به دور از فشارافکار عمومی چه در این پرونده و چه در پرونده جنجالی ستایش قریشی با حفظ حقوق متهم و برپایی دادرسی عادلانه عدالت را اجرا کنند.

منبع : روزنامه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.