×

آغاز ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب از امروز

آغاز ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب از امروز

مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده ولی به دلایلی نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده اند نیز چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند

آغاز-ثبت-نام-طرح-جریمه-مشمولان-غایب-از-امروز

مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده ولی به دلایلی نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده اند نیز چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افراد متقاضی طرح جریمه مشمولان دارای بیش از 8 سال غیبت، بر اساس بند (ط) تبصره 17 ماده واحده قانون بودجه سال 1395 مجلس شورای اسلامی، می توانند از اول خرداد ماه 95 به مدت 45 روز درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ثبت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده ولی به دلایلی نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده اند نیز چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است، میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدارک تحصیلی متقاضیان محاسبه می شود لذا این مبلغ برای افراد دارای مدرک زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق دیپلم20 میلیون تومان ، لیسانس25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر50 میلیون تومان است.

این سازمان در ادامه افزود: به ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود .براساس این قانون ، مشمولان غایب متاهل از 5 درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از 5 درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

این اطلاعیه یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست عبارتند از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول ، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورتی که متاهل بوده و دارای فرزند می باشند می بایست به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) برای ثبت درخواست این مدارک را به همراه داشته و ارائه کنند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتباری، الویت بهره‌مندی از تسهیلات تقسیط در نظر گرفته شده برای جریمه مشمولان غایب با متقاضیانی است که درخواست خود را زودتر ثبت می کنند.

این سازمان تاکید کرد: مشمولان متقاضی استفاده از تسهیلات تقسیط می بایست حتما 1/3 مبلغ جریمه را به صورت نقدی واریز کنند تا بتوانند مابقی مبلغ مشخص شده را به صورت تقسیطی پرداخت کنند.

این اطلاعیه افزود: مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و همچنین از طریق تماس با سامانه تلفن گویا به شماره 096480 می‌توانند در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.

سازمان وظیفه در پایان این اطلاعیه خاطر نشان کرد: متقاضیان بهره مندی از این طرح برای دریافت سایر اطلاعات در این زمینه منتظر اطلاعیه‌های بعدی این سازمان بوده و از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

منبع : امروز فردا را می سازیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.