×

اسکن دو میلیون پرونده در ثبت استان تهران

اسکن دو میلیون پرونده در ثبت استان تهران

مدیرکل ثبت استان تهران گفت سال گذشته 108 هزار مورد دستور قضایی برای بازداشت سند و 58 هزار دستور برای رفع بازداشت داشته‌ایم

اسکن-دو-میلیون-پرونده-در-ثبت-استان-تهران

مدیرکل ثبت استان تهران گفت: سال گذشته 108 هزار مورد دستور قضایی برای بازداشت سند و 58 هزار دستور برای رفع بازداشت داشته‌ایم.

محمدصادق سعادتیان در مراسم بازدید رئیس قوه قضائیه از اداره‌ کل ثبت شرق استان تهران گفت: ما 13 واحد ثبتی در تهران و 18 واحد ثبتی در شهرستان های تهران داریم. همچنین 1958 دفتر اسناد رسمی در تهران داریم. همچنین 492 دفتر ازدواج و طلاق داریم که 15/8 درصد واحدهای کل کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت استان تهران با اشاره به اینکه 32 ساختمان ثبتی در تهران داریم گفت: 21 ساختمان ملکی با کاربری مسکونی و با عمر بالای 17 سال هستند و 7 ساختمان نیز استیجاری است که در این ساختمان‌ها با وضعیت بدی به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.

سعادتیان با بیان اینکه از مجموع 72 میلیون خدمات ثبتی داده شده به مردم در سال 94، بیشترین ارائه خدمات به مردم تهران بوده است، گفت: با بهره‌مندی از سامانه ثبت الکترونیک و استعلام الکترونیک، از 3 میلیون سند مالکیت صادر شده در سال 94 در کل کشور 685 هزار فقره معادل 23 درصد در تهران بوده است.

وی با اشاره به اینکه اولین سند کاداستری در تهران و در سال 85 صادر شده است، ادامه داد:‌ امروز صد در صد پروسه صدور سند در تهران الکترونیکی شده است.

مدیرکل ثبت استان تهران یادآور شد:‌ در گذشته صدور سند مالکیت 45 روز زمان می‌برد، اما اکنون میانگین 10 روز زمان می‌برد.

وی افزود: از 2 میلیون و 600 هزار فقره استعلامات جریانات ثبتی 31 درصد در تهران بوده و سال گذشته 61 درصد کل استعلام‌ها را ظرف یک روز جواب داده‌ایم، ضمن اینکه صددرصد استعلام‌ها را ظرف 3 روز پاسخ دادیم و این در حالیست که قبل از پروسه الکترونیکی شدن بالای 40 روز زمان می‌برد.

سعادتیان افزود: از دو میلیون و 600 هزار استعلامات،‌بیش از 801 مورد آن مربوط به ثبت استان تهران است.

مدیرکل ثبت استان تهران با بیان اینکه سال گذشته 108 هزار مورد دستور قضایی برای بازداشت سند و 58 هزار دستور برای رفع بازداشت داشته‌ایم، گفت: از آنجایی که دستور بازداشت احتمالاً به زندان رفتن افراد منجر می‌شود، ما همان روز، کار را انجام داده و نتیجه را به دادسرا و محاکم اعلام می‌کنیم تا به خاطر عدم بازداشت سند، فرد یا افرادی به زندان نروند.

سعادتیان در پایان گفت: 5 میلیون و 500 هزار پرونده در ثبت استان تهران است. 2 میلیون پرونده اسکن شده معادل 80 میلیون برگ است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.