×

هنوز قیمت کارت جدید خودرو مشخص نشده است، برای خودروهای جدید الشماره کارت جدید صادر می شود

هنوز قیمت کارت جدید خودرو مشخص نشده است، برای خودروهای جدید الشماره کارت جدید صادر می شود

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا با اشاره به این مطلب که برای خودروهای جدیدالشماره کارت جدید صادر می‌شود گفت هنوز قیمت کارتهای جدید مشخص نشده است

هنوز-قیمت-کارت-جدید-خودرو-مشخص-نشده-است،-برای-خودروهای-جدید-الشماره-کارت-جدید-صادر-می-شود

رئیس مرکز شماره گذاری راهور ناجا با اشاره به این مطلب که برای خودروهای جدیدالشماره کارت جدید صادر می‌شود گفت: هنوز قیمت کارتهای جدید مشخص نشده است.

 سرهنگ سعید روحی درباره جزئیات کارت هوشمند وسایل نقلیه اظهارداشت: این کارت سندی است که مشخصات مالک و وسیله نقلیه بر روی آن درج شده و قابل رؤیت است.

وی افزود: تراشه الکترونیکی بر روی این کارت نصب شده است که اطلاعات مورد نیاز پلیس در آن تراشه قرار گرفته و تمامی وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت از کارت‌های هوشمند از این پس استفاده می‌کنند.

سرهنگ روحی بیان داشت: این کارت با اطلاعاتی که بر روی آن قرار گرفته است برای اعمال قانون تسهیل و تسریع می‌کند و با وجود تراشه‌ای که بر روی این کارت نصب شده می‌توان از تخلفات نیز پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ضریب ایمنی این کارت بسیار بالا است و امکان جعل و چاپ آن وجود ندارد، گفت: با استفاده از این کارت‌ها از جعل کارت خودرو و سوء استفاده‌های احتمالی نیز جلوگیری می‌شود.

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: یکی از جرائم، صدور سند توسط جاعلین و سارقین خودرو است که اطلاعات خودروی سارق شده را از ارکان وسیله نقلیه امحاء و خودروی دیگری را به فروش می‌رسانند. بر روی این کارت شماره قطعات خودرو درج شده است و از این رو امکان فروش خودروهای سرقت شده وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا کارت هوشمند وسایل نقلیه می‌تواند جایگزین سایر کارت‌ها از جمله کارت طرح ترافیک و یا کارت بیمه شود، گفت: با توجه به تراشه‌ای که در این کارت وجود دارد قابلیت ذخیره‌سازی هرگونه اطلاعاتی در این تراشه و کارت هوشمند وسایل نقلیه وجود دارد.

وی افزود: تمامی وسایل نقلیه در سراسر کشور تا 4 سال آینده کارت هوشمند خودرو دریافت می‌کنند و از ماه آینده نیز خودروهای نوپلاک از این کارت استفاده خواهند کرد.

وی یادآور شد: کسی که وسیله نقلیه را خریداری می‌کند از این پس کارت قدیمی را امحاء و کارت جدید صادر می‌شود.

وی درباره کارت هوشمند حمل و نقل عمومی اظهارداشت: هزینه این کارت‌ها هنوز مشخص و ابلاغ نشده است.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.