×

ارائه گزارش های مغرضانه از زندان های ایران

ارائه گزارش های مغرضانه از زندان های ایران

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر، با تاکید بر اینکه خدمات بشر‌دوستانه به زندانیان رجایی شهر ارائه می‌شود، گفت برخی گزارش‌ها در این زمینه مغرضانه است

ارائه-گزارش-های-مغرضانه-از-زندان-های-ایران

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر، با تاکید بر اینکه خدمات بشر‌دوستانه به زندانیان رجایی شهر ارائه می‌شود، گفت: برخی گزارش‌ها در این زمینه مغرضانه است.

به گزارش مهر، کاظم غریب‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در  دادگستری کل استان البرز برگزار شد، اظهارکرد: همفکری و هم‌اندیشی با قضات در ستاد حقوق بشر انجام می‌شود تا مسائل مربوط حقوق شهروندی مورد رایزنی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحولات حاکم بر مساله حقوق بشر و سیاست راهبردی ایران، از جمله مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و در مورد آن بحث می‌شود، افزود: در حوزه تعاملات در عرصه بین‌المللی و مکانیزم‌های حقوق‌بشر، تکیه به برخی نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی یا دادرسی کشوری به قضات توصیه شده که باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضایی ستاد حقوق‌بشر با بیان اینکه در این زمینه از سایر کشورها جلوتر هستیم، تصریح‌کرد: اینکه دشمن چه نقشه‌ای برای کشورهای درحال توسعه مانند ایران طراحی کرده، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید درک درست از حقوق بشر داشته باشیم تا در مورد آن اظهارنظر کنیم، گفت: اعتقاد ما به حقوق بشر به قانون و دین اسلام باز می‌گردد چراکه دین اسلام در زمینه های دفاع از حقوق بشر پیشگام است.

غریب آبادی در مورد بازدید از زندان رجایی شهر به عنوان ناظر بی‌طرف، خاطرنشان کرد: از برخی بندها و تسهیلات و خدماتی که به زندانیان ارائه می‌شد بازدید کردم خدمات بشر دوستانه در سطح مناسبی به زندانیان زندان رجایی شهر ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ایران به زندان و زندانی از سایر کشورها متفاوت است، بیان کرد: نگاه تربیتی و پرورشی و نیز احیا و ابقا مجدد در جامعه در زندان های ایران حاکم است و به انواع خدمات دسترسی دارند.

معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر گفت: گزارش هایی که در مورد زندانی های کشور توسط برخی افراد ارائه می شود مغرضانه است چراکه حتی مکانیزم نگهداری زندانیان در مقابل کشورهای توسعه یافته غربی و آسیایی از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی در مورد متکدیان و مهاجران موجود در کشور و نحوه خدمات رسانی به آنان، افزود: ایران میزبان 2 و نیم تا 3 میلیون نفر مهاجر و آواره است که همواره به حسن میزبانی در این زمینه معروف است اما علی رغم حسن نیت ایران در عرصه بین المللی این تلاش ها مورد قدردانی قرار نمی گیرد و بعضا توقع و انتظارات آنان افزایش می یابد.

غریب آبادی با تاکید بر اینکه حجم وسیعی از منابع کشور حتی در زمان تحریم صرف این افراد می شود، تصریح کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر اینکه هیچ کودکی حتی مهاجران غیرقانونی نباید از تحصیل در مدارس باز بمانند، 450 هزار نفر کودک افغانی در مدارس ایران تحصیل می کنند.

معاون امور بین الملل و همکاری‌های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر در پایان با بیان اینکه هزینه تحصیل این افراد در کشور بسیار سنگین است، اظهار کرد: این افراد از یارانه‌های مخصوص نیز استفاده می کنند و در مجموع کسی نمی‌تواند به رفتار ایران در این زمینه خرده بگیرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.