×

آیت الله لاریجانی حوزه باید اصلی ترین تامین کننده قاضی در کشور باشد

آیت الله لاریجانی حوزه باید اصلی ترین تامین کننده قاضی در کشور باشد

آیت الله لاریجانی حوزه باید اصلی ترین تامین کننده قاضی در کشور باشد

آیت-الله-لاریجانی-حوزه-باید-اصلی-ترین-تامین-کننده-قاضی-در-کشور-باشد

آیت الله لاریجانی:
حوزه باید اصلی ترین تأمین کننده قاضی در کشور باشد
نباید روند ترجمه و نگاه به تفکر غربی ها یک اصل شود

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: حوزه های علمیه برای این‌که بتوانند در دنیا حرفی عرضه نمایند می بایست از مرزهای خود فراتر رفته و با تفکرات روز دنیا آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله لاریجانی در دومین جشنواره علامه حلی (ره) با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: حوزه های علمیه باید در امر تعالی و ترویج پژوهش بیشتر بکوشند و در این زمینه طلاب مستعد را تشویق نمایند.

وی در زمینه اموری که باید در پژوهش‌های حوزه ها بیشتر به آن پرداخته شود، به لزوم آشنایی با تفکرات روز دنیا توسط طلاب اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه برای این‌که بتوانند در دنیا حرفی عرضه نمایند می بایست از مرزهای خود فراتر رفته و با تفکرات آنها آشنا شوند.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر این نکته که تبلیغ یک مطلب حق نیز می تواند فاقد اثر باشد، افزود: تبلیغ یک مطلب صحیح باید با شناخت فرهنگ مخاطب همراه شود تا اثر گذار باشد.

وی با اشاره به لزوم پرداختن عده ای از طلاب به آشنایی با تفکرات غربی گفت: مطالعه آثار و تفکر آنان باعث ایجاد دید جدید به مباحث حوزوی می شود.

لاریجانی در ادامه به آفت‌های رویکرد به تفکرات غرب اشاره کرد و افزود: در عین این‌که باید مفاهیم غرب را شناخت، اما باید از آسیب های آن بر حذر بود و مواظب بود که اعتنای بیش از حد به نظرات آنها باعث غفلت از تفکرات بومی خودمان نگردد.

وی افزود: باید مولد فکر باشیم، نه اینکه روند ترجمه و نگاه به تفکر غربی ها یک اصل شود و همه شرح دهنده فکر آنها باشیم.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حجم گسترده کاری قوه قضاییه گفت: کار قضاوت از ضرورت های حوزه های علمیه است و حوزه ها باید در تربیت قاضی فعال باشند. در واقع باید حوزه علمیه اصلی ترین تأمین کننده قاضی در کشور باشد.

وی با اعلام آمادگی قوه قضاییه جهت در اختیار قرار دادن امکانات به حوزه های علمیه افزود: در صورتی که با همه این بحث ها تعللی از طرف حوزه و طلاب صورت گیرد، همه مسئولیت دارند و هر گونه خطا در امر قضا بر عهده تمام کسانی خواهد بود که در حالی که آمادگی این امر را دارند از پذیرش مسئولیت شانه خالی می کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.