×

آموزش حفظ قرآن به زبان های مختلف در زندانهای کشور، تخفیف مجازات برای زندانیان حاضر در جلسات قرآنی

آموزش حفظ قرآن به زبان های مختلف در زندانهای کشور، تخفیف مجازات برای زندانیان حاضر در جلسات قرآنی

رئیس سازمان زندانهای کل کشور گفت حدود هزار زندانی در زندانهای کشور مشغول حفظ قرآن به زبان های عربی و انگلیسی هستند که گذراندن این دوره ها در میزان مجازات آنها تاثیر دارد

آموزش-حفظ-قرآن-به-زبان-های-مختلف-در-زندانهای-کشور،-تخفیف-مجازات-برای-زندانیان-حاضر-در-جلسات-قرآنی وکیل 

رئیس سازمان زندانهای کل کشور گفت: حدود هزار زندانی در زندانهای کشور مشغول حفظ قرآن به زبان های عربی و انگلیسی هستند که گذراندن این دوره ها در میزان مجازات آنها تاثیر دارد.

آموزش و حفظ قرآن به زبان های مختلف در زندانهای کشور/تخفیف مجازات برای زندانیان حاظر در جلسات قرآنیاصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانهای کل کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی و حفظ قرآن کریم در زندانها اظهار داشت: در زندانهای کشور افرادی با حرفه و توانمندی های خاص وجود دارند که می توان از توانایی های این زندانیان به نفع دیگر هم بندی ها استفاده کرد.

وی افزود: به عنوان مثال زندانیانی در زندان ها  حضور دارند که دارای تخصص در زمینه زبان های مختلف از جمله انگلیسی و عربی هستند و این افراد حاضرند تخصص خود را در دورانی که در  زندان به سر می برند به سایر زندانیان منتقل کنند.

رئیس سازمان زندانهای کل کشور بیان داشت: در حال حاضر در زندان بزرگ تهران بند دارالقرآن وجود دارد که به صورت فعال و شبانه روزی در حال فعالیت است و زندانیان در آن مشغول حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن هستند و قرآن را به زبان های عربی و انگلیسی حفظ می کنند و تمام این آموزش ها توسط زندانیان صورت می گیرد.

جهانگیر تاکید کرد: تمام این مسائل نشان می دهد که زندانیان دارای فطرت پاکی هستند و اگر فرصت و شرایطی  در اختیار آنها قرار دهیم، آنها اصلاح و شرایط بازگشت این افراد به جامعه فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر حدود هزار زندانی در زمینه حفظ قرآن مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این افراد توسط مراجع رسمی قرانی کشور امتحان گرفته شده است، گذراندن این دوره ها برای زندانیان دارای امتیازاتی است که در عفو و تخفیف مجازات آنها تاثیر موثری دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.