×

تنها نیم درصد از زندانیان جرایم غیرعمد را زنان تشکیل می دهند

تنها نیم درصد از زندانیان جرایم غیرعمد را زنان تشکیل می دهند

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد، نیم درصد را زنان و 99 5 درصد را مردان تشکیل می‌دهد

تنها-نیم-درصد-از-زندانیان-جرایم-غیرعمد-را-زنان-تشکیل-می-دهند

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد، نیم درصد را زنان و 99.5 درصد را مردان تشکیل می‌دهد.

 اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم بیست و نهمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران ضمن تعریف جرایم غیر عمد گفت: دو دسته جرم داریم؛ یک دسته جرایمی هستند که به طور عمد و با قصد مجرمانه رخ می‌دهند و  دسته دیگر جرایم غیرعمد هستند که از باب حادثه مانند تصادفات به وقوع می پیوندند که منجر به ضرب و جرح و فوت افراد در صحنه می‌شود یا  حوادث کارگاهی؛ اگر چه قانونگذار به عنوان جرم از آنها یاد کرده ولی به دلیل اینکه قصد قبلی برای ارتکاب آنها وجود ندارد لذا به عنوان جرایم غیر عمد شناخته می‌شوند.

وی یادآور شد: زندانیان جرایم غیر عمد دو دسته هستند که یکی شامل جرایمی است که مشمول دیه و دسته دیگر شامل بدهکاران مهریه، نفقه و چکهای بلامحل می‌شود.

جهانگیر  افزود: نیم درصد از زندانیان جرایم غیر عمد شامل زنان و 99/5 درصد شامل آقایان می شود.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور یادآور شد: بیشترین جرایم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود 7 هزار نفرند، بدهکاران دیه بیش از 2 هزار نفر و بدهکاران مهریه هم در همین حدود یعنی 2 هزار نفر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازگشت زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان لحظه‌ای غیر قابل توصیف است، گفت: زندانیان جرایم غیر عمد از بد حادثه گرفتار شده‌اند و ما معتقدیم که زندانیان جرایم غیر عمد که سابقه شرارت ندارند و به زندان افتاده‌اند را با اصلاح و تربیت از زندان به جامعه برگردانیم زیرا آنها هم بخشی از جامعه‌اند؛ ناگفته نماند که فرهنگ اسلامی بحث ایثار و گذشت را به ما یاد داده و در سایه همین ایثار است که ما می‌توانیم فرهنگ اسلامی را به عنوان الگو و فرهنگ قومی و پیشرفته به دنیا ثابت کنیم.

جهانگیر درباره میزان کمک سازمان زندانها برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان تصریح کرد: کمکهای ما عمدتا معنوی و نقش ما نیز سازنده و معنوی است اما  امسال 10 درصد بیشتر از میزان کمکی که سال گذشته برای آزادی زندانیان را داشته ایم، خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  213 هزار نفر زندانی داریم، یادآور شد: از این تعداد 6 درصدشان مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد یعنی حدود 12 هزار و 700 نفر می‌شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.