×

ارائه مشاوره حقوقی رایگان در اداره معاضدت قضایی

ارائه مشاوره حقوقی رایگان در اداره معاضدت قضایی

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت این کانون محل مشاوره‌ای به نام اداره معاضدت قضایی ایجاد کرده که به ارائه مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازد و اگر فردی به دلیل ناتوانی مالی امکان انتخاب وکیل را نداشته باشد این اداره به او کمک می‌کند

ارائه-مشاوره-حقوقی-رایگان-در-اداره-معاضدت-قضایی وکیل 

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: این کانون محل مشاوره‌ای به نام اداره معاضدت قضایی ایجاد کرده که به ارائه مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازد و اگر فردی به دلیل ناتوانی مالی امکان انتخاب وکیل را نداشته باشد این اداره به او کمک می‌کند.

امیر حسین آبادی در مراسم گلریزان حمایت از خانواده زندانیان اظهار داشت: کانون وکلای دادگستری مرکز یک نهاد مردمی و با قدمتی 100 ساله در کشور است که 65 سال پیش به موجبقانو از دولت مستقل شد.

وی افزود: کانون وکلای دادگستری مرکز محل مشاوره‌ای به نام اداره معاضدت قضایی ایجاد کرده که به ارائه مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازد و حتی اگر فردی به دلیل ناتوانی مالی امکان انتخاب وکیل را نداشته باشد این اداره به او کمک می‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد:‌ هم اکنون درب اداره معاضدت کانون وکلا به روی تمام افرادی که نیازمند مشاوره حقوقی رایگان هستند باز است.

حسین آبادی در ادامه سخنان خود با تأکید بر استقلال وکلا گفت: اگر وکیل دادگستری مستقل نباشد حق دفاع صحیح انجام نمی‌شود، حقی که یکی از حقوق طبیعی بوده و به هر انسانی داده شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران همه اشخاص و تمام اصحاب دعوا در تمام دادگاه‌ها باید حق انتخاب وکیل را داشته باشند و اگر هم امکان انتخاب وکیل را نداشته باشند دولت مکلف است که این امکان را فراهم کند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.