×

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز اگر وکیل دادگستری مستقل نباشد، دفاع صحیح انجام نمی شود

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز اگر وکیل دادگستری مستقل نباشد، دفاع صحیح انجام نمی شود

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این اجازه را برای تمام اشخاص و متهمین قائل شده که در تمام دادگاه‌ها و مراحل رسیدگی حق انتخاب وکیل را داشته باشند، تاکید کرد کانون وکلا همیشه ملجأ و پناهگاه مظلومان بوده است

رییس-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-اگر-وکیل-دادگستری-مستقل-نباشد،-دفاع-صحیح-انجام-نمی-شود

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این اجازه را برای تمام اشخاص و متهمین قائل شده که در تمام دادگاه‌ها و مراحل رسیدگی حق انتخاب وکیل را داشته باشند، تاکید کرد: کانون وکلا همیشه ملجأ و پناهگاه مظلومان بوده است.

امیر حسین‌آبادی در مراسم حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ایران، گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز یک نهاد مردمی است. این نهاد حدود 100 سال در کشور ما سابقه دارد که حدود 65 سال است به موجب قانون از دولت مستقل شده است.

وی ادامه داد:‌ وکیل دادگستری باید مستقل باشد تا دفاع را به صورت صحیح انجام دهد. اگر وکیل دادگستری مستقل نباشد دفاع صحیح انجام نمی‌شود؛ حقی که یکی از حقوق طبیعی است، حقی که به هر انسانی داده شده است. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه اشخاص و اصحاب دعوا در تمام دادگاه‌ها باید حق انتخاب وکیل داشته باشند و اگر هم امکان انتخاب وکیل نداشته باشند دولت مکلف است که این امکان را فراهم کند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: کانون وکلای دادگستری مرکز محل مشاوره‌ای به نام اداره معاضدت قضایی ایجاد کرده است که به ارائه مشاوره حقوقی رایگان می‌پردازد و حتی اگر فردی به دلیل مالی امکان انتخاب وکیل را نداشته باشد این اداره به او کمک می‌کند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اکنون در اداره معاضدت کانون وکلا به روی تمام افرادی که نیازمند مشاوره حقوقی رایگان هستند باز است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.