×

تعرض به حریم خصوصی در امر به معروف و نهی از منکر ممنوع است

تعرض به حریم خصوصی در امر به معروف و نهی از منکر ممنوع است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان گفت تعرض به حریم خصوصی و ارتکاب اعمال مجرمانه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ممنوع است

تعرض-به-حریم-خصوصی-در-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-ممنوع-است وکیل 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان گفت: تعرض به حریم خصوصی و ارتکاب اعمال مجرمانه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ممنوع است.

 کمال‌الدین موسوی در جمع فرماندهان، معاونان و رؤسای پلیس تخصصی گیلان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی حراست و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه را به عهده دارد اظهار کرد: ابتدا باید در درون خود خوبی‌ها، پاکی‌ها و ارزش‌ها را پاس داشته و پس از آن زشتی‌ها را از محیط اطراف خود دور کنیم.

وی به ظرافت و حساسیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: نسبت به قوانین باید شناخت داشته باشیم تا در چارچوب آن حرکت کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان با تاکید بر رعایت مراتب امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: بدون تردید امر به معروف و نهی از منکر در ایجاد و برقراری امنیت اجتماعی نقش اساسی دارد.

موسوی، امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین واجبات اجتماعی دین اسلام خواند و تصریح کرد: عمومی شدن تذکر لسانی از طرف مردم یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه همه باید در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم معروف‌ها را در جامعه نهادینه کنیم تا اجتماع از منکرات سالم بماند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گیلان، تعرض به حریم خصوصی و ارتکاب اعمال مجرمانه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر را ممنوع دانست و گفت: قوانین در نظام اسلامی برگرفته از شرع مقدس اسلام است و همه باید نسبت به قوانین شناخت داشته باشیم تا در چارچوب آن حرکت کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه در قانون فردی که مانع اجرای امر به معروف و نهی از منکر شود مجرم است، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید در درون و وجود خود نهادینه کنیم.

وی، بر رعایت حقوق شهروندی و آراستگی به انضباط و اخلاق حسنه تاکید کرد و یادآور شد: ارتباط مستمر و مستقیم کارکنان با مردم می‌طلبد تا در برخوردهای اجتماعی اخلاق حسنه، رأفت اسلامی، گشاده‌رویی و سعه صدر مورد توجه ویژه باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.