×

6 درصد زندانیان کشور را محکومان غیرعمد تشکیل می دهند

6 درصد زندانیان کشور را محکومان غیرعمد تشکیل می دهند

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت شش درصد زندانیان کشور با جمعیت 12 هزار و 679 نفر به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان‌ها بسر می‌برند

6-درصد-زندانیان-کشور-را-محکومان-غیرعمد-تشکیل-می-دهند وکیل 

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: شش درصد زندانیان کشور با جمعیت 12 هزار و 679 نفر به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان‌ها بسر می‌برند.

 مجید احسانی در چهاردهمین جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر شش درصد زندانیان کشور را زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری شامل می‌شوند که امید است با برپایی 264 جشن گلریزان که تا پایان ماه مبارک رمضان متولی برگزاری آن‌ها خواهیم بود جمع قابل توجهی از این محکومان از بند حبس رهایی یابند.

وی یادآور شد: استان هرمزگان نیز با 12 جشن گلریزانی که در این ماه پر خیر و برکت میزبانی خواهد کرد امید است جمع زیادی از 117 زندانی غیرعمد حال حاضر خود را تا پیش از عید سعید فطر آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگرداند.

وی نقش شکات را در آزادی هرچه بیشتری این قبیل از مددجویان قابل توجه خواند و گفت: به اندازه کمک‌های مردمی گذشت رضایتمندانه طلبکاران نیز دستگیر این افراد در آزادی هر چه زودتری آن‌‎ها خواهد بود. همان طور که سال گذشته با گذشت 43 درصدی اولیاء دم و شکات زمینه آزادی 8500 زندانی تحت حمایت ستاد دیه فراهم شد.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با تاکید بر مقوله فرهنگساری در کاهش آمار این محکومان اظهار کرد: ستاددیه سعی داشته و دارد در کنار موضوع درمان بحث پیشگیری را نیز همطراز با آزادی‌های خود و انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی به منصه ظهور رسانده و به همان اندازه که برای آزادی یک نفر تلاش می‌کند برای ممانعت از ورود ناخواسته هموطنی دیگر هم ممارست داشته باشد؛ چرا که ورود این افراد به زندان‌ها تنها تبعات فردی و خانوادگی نداشته و آتش آن دامن یک جامعه را می‌گیرد.

سلیمانی مدیرکل زندان های هرمزگان نیز در این مراسم در سخنانی گفت: با تاکید رییس دستگاه قضاء بدهکاران مالی و محکومان جرایم غیرعمد زیر 100 میلیون ریال در زندان‌ها باقی نخواهند ماند و برای استخلاص فوری این محکومان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم.

وی افزود: در حال حاضر زندانی زیر 100 میلیون ریال به جرم غیر عمد در زندان های هرمزگان وجود ندارد و اگر وارد شود نیز فوری زمینه آزادی این قبیل از بدهکاران مالی فراهم خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر 117 نفر به دلیل جرایم غیر عمد با بدهی 64 میلیارد ریال در زندان‌های سطح استان هرمزگان حضور دارند که امید می رود با کمک نیکوکاران و اهدای وجوهات نقدی در جشن‌های گلریزان تمامی سرپرستان واجد شرایط تا پایان ماه رمضان از بند رهایی یابند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.