×

آمار غرق شدگی در کشور 2 درصد کاهش یافت

آمار غرق شدگی در کشور 2 درصد کاهش یافت

سازمان پزشکی قانونی از مرگ 879تن در سال گذشته براثر غرق شدگی در کشور خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (1393) 2 1 درصد کاهش داشت

آمار-غرق-شدگی-در-کشور-2-درصد-کاهش-یافت

سازمان پزشکی قانونی از مرگ 879تن در سال گذشته براثر غرق شدگی در کشور خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (1393) 2.1 درصد کاهش داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی کشور‌ از کل موارد غرق‌شدگی در سال گذشته 748 تن، مرد و 131 تن، نیز زن بودند.

**خوزستان و مازندران دارای بیشترین آمار غرق شدگی

بر اساس این گزارش، استان های خوزستان با 132، مازندران با 116 و گیلان با 105 فوتی بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

**بیشترین تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه هاست

این گزارش افزود:‌هر چند بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی همواره مربوط به رودخانه هاست اما این آمار در دریا و استخر نیز بسیار قابل توجه است.

طی سال گذشته 224 تن در رودخانه ها به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این شمار، 187 تن، مرد و 37 تن، زن بودند.

رودخانه ها از پایین ترین امنیت برای شنا برخوردارند ،افراد نیز کمتر احتمال می دهند در رودخانه دچار غرق شدگی شوند؛ ضمن اینکه حضور نداشتن نجات غریق در کنار رودخانه ها، آشکار نبودن گودی و عمق بستر رودخانه و وجود سنگ و اشیاء تیز، احتمال برخورد سر و شکستگی و در نتیجه غرق شدگی را افزایش می دهد.

**دریا رتبه دوم غرق شدگی را دارد

در ادامه این گزارش آمده است :پس از رودخانه ها غرق‌شدگی در دریا بیشترین آمار تلفات را در برمی گیرد؛ در سال گذشته 199 تن در دریا جان خود را از دست دادند که از این تعداد 185 تن در محدوده های خارج طرح و 14 تن در محدوده های مجاز جان باختند.

غرق‌شدگی در استخر نیز طی سال گذشته با 128 فوتی در رتبه سوم آمار تلفات غرق شدگی قرار می گیرد؛ در سال گذشته 108 مرد و 20 زن در استخرها جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش پس از استخر به ترتیب کانال با 88، دریاچه مصنوعی و سد با 71، چاه آب با 25، دریاچه مصنوعی با 18 و سایر مکان‌ها با 128 فوتی در رتبه بعدی آمار غرق‌شدگی در سال گذشته قرار می گیرند.

**مرگ 380 تن در تابستان 94

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به فصل تابستان است بر این اساس در سال گذشته 380 تن بر اثر غرق‌شدگی در فصل تابستان، فوت کردند که بیشترین رقم آن با 162 فوتی در مرداد ماه ثبت شد.

آمار غرق شدگی در تابستان سال گذشته 43.2 درصد از کل موارد غرق‌شدگی در سال 1394 را در برمی گیرد.

پزشکی قانونی در این گزارش تاکید کرد که هموطنان با پایان ماه مبارک رمضان و افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر در استخرها حتما با رعایت اصول و قواعد و تنها در محدوده های مجاز ایمن سازی شده در دریا و در حضور غریق نجات ، شنا کنند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.