×

حذف دفاتر ثبتی از 430 اداره ثبت اسناد و املاک

حذف دفاتر ثبتی از 430 اداره ثبت اسناد و املاک

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت از امروز در 430 اداره‌ ثبت اسناد و املاک، نوشتن دفاتر به صورت دستی حذف و تمام فرایندها در محیط مجازی و در قالب دفاتر الکترونیکی انجام می‌شود

حذف-دفاتر-ثبتی-از-430-اداره-ثبت-اسناد-و-املاک وکیل 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از امروز در 430 اداره‌ ثبت اسناد و املاک، نوشتن دفاتر به صورت دستی حذف و تمام فرایندها در محیط مجازی و در قالب دفاتر الکترونیکی انجام می‌شود.

احمد تویسرکانی صبح امروز در مراسم افتتاح سراسری دفاتر املاک و بازداشتی الکترونیکی اظهار کرد: خوشبختانه امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد یک قدم بسیار مهم در جهت تسهیل خدمات رسانی و اصلاح خدمات ثبتی به انجام برساند.

وی افزود: در طی فعالیت نزدیک به 90 ساله‌ سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور نزدیک به 300 هزار دفتر در کشور ثبت شده که مجموع آنها خلاصه‌ وضعیت مالکیت در کشور است. لازم بود این اقدام سنتی که با آسیب‌های فراوانی هم مواجه بود اصلاح می‌شد. گاهی این دفاتر در معرض جعل و تخلف و گاهی هم در معرض آتش سوزی قرار می‌گرفت.

معاون قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه قدم اول این بود که از تمام دفاتر اسناد و املاک در سراسر کشور تصویر برداری شود و اطلاعات آن در یک بانک جامع ذخیره شود افزود: امروز ما توانستیم این اقدام را نهایی کرده و دفاتر الکترونیکی را راه‌اندازی کنیم.

تویسرکانی همچنین با اشاره به اینکه این اقدام آثار و برکات فراوانی دارد گفت: تاکنون چندصد نفر از همکاران ما مامور نوشتن این دفاتر بودند، از سویی نوشتن این دفاتر کار سخت و هزینه بری بود که نگهداری از آنها و همچنین پیشگیری از جعل آنها سخت بود که با الکترونیکی کردن این دفاتر این مشکلات حل شد و حدود 500 نفر از همکاران ما از امروز در بخش‌های دیگری به کار گرفته می‌شوند.

به گفته‌ی وی الکترونیکی کردن دفاتر موجب افزایش دقت و سرعت در ثبت اسناد و املاک ، پیشگیری از تضییع حقوق و همچنین جلوگیری از ارتکاب جرایم و تخلفات می‌شود.

معاون رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اگر بخواهیم از فساد جلوگیری کرده و سلامت اداری را ارتقاء دهیم باید حتما شیوه‌های کار خود را اصلاح کنیم خاطر نشان کرد:‌ این اقدام به سرعت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال انجام است. ما خوشحالیم که این سازمان در جهت تحول اداری پیشگام بود. سازمان ثبت اسناد و املاک از مجموعه‌ بایگانی‌های خود که شامل چند ده میلیون سند است، در حال تصویر برداری است و این کار را با سرعت انجام می‌دهد.

تویسرکانی افزود:‌ سازمان ثبت اسناد و املاک پیچیده‌ترین بروکراسی را در سراسر کشور داشت اما خوشبختانه امروز بخش عمده‌ این بروکراسی حذف شده است. در سال 94 این سازمان 88 درصد از خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کرده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: قانونگذار تکلیف کرده که اسناد به صورت تک برگ در بیاید تا از اشتباهاتی که در ثبت سند وجود داشته جلوگیری شود. ما هم این اقدام را عملی کرده‌ایم تا از اشتباهات گذشته کاسته شده و دقت اسناد بالا برود. ما در آینده هم یک پرتال ایجاد می‌کنیم تا مردم بتوانند مشخصات دقیق خود و املاک خود را در آنجا وارد کرده تا بدین وسیله  نواقص املاک برطرف شود. از سویی ما دو سوم وقت خود را نیز برای اصلاح اسناد گذشته صرف کرده‌ایم.

تویسرکانی در پایان درباره‌ امنیت بانکهای اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: فردی از بیرون از این سازمان نمی‌تواند به سرورهای ما دست پیدا کند. از بانکهای اطلاعاتی ما هر روز در پایان ساعت اداری بک آپ گرفته شده و آنها ذخیره می‌شوند . ما اقدامات لازم را برای جلوگیری از حک این بانکها انجام داده‌ایم. هک چند روز گذشته برخی سایت‌ها هم ارزش فنی چندانی نداشت و فقط صفحه اول برخی سایت‌ها حذف شد. امکان دسترسی به بانکهای جامع ما از طریق اینترنت وجود ندارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.