×

منتظر عزل مدیران متخلف با فیش های حقوقی کلان هستیم

منتظر عزل مدیران متخلف با فیش های حقوقی کلان هستیم

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه متأسفانه فیش‌های حقوقی ابزاری برای برخوردهای جناحی شده است، گفت منتظر عزل مدیران متخلف با فیش‌های حقوقی کلان هستیم

منتظر-عزل-مدیران-متخلف-با-فیش-های-حقوقی-کلان-هستیم

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه متأسفانه فیش‌های حقوقی ابزاری برای برخوردهای جناحی شده است، گفت: منتظر عزل مدیران متخلف با فیش‌های  حقوقی کلان  هستیم.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با موادمخدر با اشاره به افشای حقوق‌های کلان برخی مدیران دولتی و افراد و انتشار آن در رسانه‌ها و همچنین صحبت‌های رییس‌جمهور، اظهارکرد:‌ ما منتظر عزل مدیرانی هستیم که تخلف آنها اثبات می‌شود.

وی در مورد برخورد دستگاه قضا در موضوع فیش‌های حقوقی کلان، اظهارکرد:‌ متأسفانه فیش‌های حقوقی ابزاری برای برخوردهای جناحی شده است.

دادستان کل کشور ادامه داد:‌ دولت و قوه‌قضاییه در پی آن هستند که با این موضوع برخورد جدی کنند اما انتظار از دولت این است که با مدیران خود برخورد کند و همانگونه که رییس‌جمهور گفته ما منتظریم تا ببینیم چند نفر از مدیرانی که با اسناد و مدارک تخلفشان ثابت می‌شود،‌ عزل می‌شوند.

وی خطاب به مردم، گفت:‌ این مساله نباید جناحی و سیاسی شود و یک جناح فیش‌های جناح دیگر را منتشر کرده و آنها را بکوبد.
منتظری تأکید‌کرد:‌ قطعاً مقامات عالیه نظام در حل این مسئله عزم جدی دارند تا شاهد تبعیض در جامعه نباشیم و اعتمادها به مردم بازگردد.

دادستان کل کشور در پاسخ به برخورد دستگاه قضا با دانه‌درشت‌ها، گفت:‌ این افراد لایه‌های مختلفی برای خود ایجاد کرده‌اند که دسترسی به آنها را مشکل می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی سایر کشورها این افراد شناسایی و مورد برخورد قرار گیرند.

 تشکیل کارگروه بازنگری قانون مبارزه با موادمخدر

همچنین منتظری در این همایش با اشاره به اینکه باید به این واقعیت توجه کرد که  تنوع موادمخدر و گسترش روزافزون آن یک اراده قوی و استعماری در پشت خود دارد.، اظهارکرد: بسیاری از برنامه‌های اجرایی، تنقینی و جزایی بدون پرداختن به ریشه و اساس  موضوع موادمخدر نمی‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: اساس و ریشه موادمخدر استعمار جهانی است که دو هدف عمده در این زمینه وجود دارد؛ درواقع با استدلال به دلایل قوی و اسناد می‌توان این دلایل را اثبات کرد.

 دادستان کل کشور درباره اهداف تولید و قاچاق موادمخدر با بیان اینکه یکی از اهداف از تولید و قاچاق موادمخدر کسب منافع مالی است، گفت: گردش پول با منشاء موادمخدر میلیاردی است، هر چند آمار را نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد اما مبالغ قاچاق موادمخدر کلان است.

منتظری بیان کرد: آمار کشت و قاچاق موادمخدر را قبل و بعد از اشغال مقایسه کنید، اشغالگران افغانستان می‌توانستند با اقتدار ظاهری که برای خود درست کرده‌اند، جلوی کشت موادمخدر را گرفته یا آن را کاهش دهند؛ اما عکس موضوع و افزایش کشت را شاهدیم. این موضوع واقعیت تلخی است  که گوش شنوایی در دنیا برای آن نمی‌یابیم. از سازمان ملل تا نهادهای جهانی چه پاسخی برای این سوال که از زمان حضور امریکا و ناتو در افغانستان آیا کاشت تولید و صدور موادمخدر کاهش یافته یا افزایش، دارند.

به گفته دادستان کشور، استعمارگران مدعی هستند که آمده‌ایم افغانستان را گلستان کنیم؛ اما گلستانی که گل‌های آن خشخاش است. کشور ما به دلیل همجواری با این کشور به لحاظ ورود و کشفیات موادمخدر در دنیا رده اول را دارد. براساس آمارها 90 درصد کشت و تولید موادمخدر در افغانستان است و هر سال شاهد افزایش آن هستیم. آیا اشغالگران و دنیای استعمار که صحنه‌گردان اصلی است، می‌توانند با این پدیده شوم مبارزه کند و در این رابطه به ایران که در رتبه اول کشف موادمخدر است، چقدر کمک کرده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های بین‌المللی برای مقابله با موادمخدر به ایران، تصریح‌کرد: سازمان ملل و سازمان‌های داعیه دار مبارزه با موادمخدر در این رابطه چقدر به ایران کمک کرده‌اند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه حداقل انتظار از مجامع دروغین مدعیان حقوق بشر این است که اگر به ما کمک نمی‌کنند و دست جمهوری اسلامی را در مبارزه با مواد مخدر نمی‌گیرند، پای ما را نیز نگیرند، افزود: هر سال چندین بار درباره مساله حقوق بشر در ایران مانور می‌دهند. ای کاش وجدان‌های بیدار براساس واقعیت و عدل و انصاف این وضعیت را تحزیه و تحلیل می‌کردند تا  تصور نکنند که  نظام اسلامی و قرآن به دنبال ایجاد خشونت و خشونت گرایی است. اسلام برای اصلاح جامعه از دو بال استفاده می‌کند؛ حیات یک نفر حیات جامعه و مرگ او مرگ جامعه است.

منتظری در مورد برخورد با قاچاقچیان، گفت: افرادی که برای جامعه ارزش قایل نیستند و جوانان و خانواده‌ها را فدا می‌کنند تا به منافع مالی دست یابند؛ با چنین عناصر فاسدی چه باید کرد؟ ما طرفدار اعدام نیستیم و آن را مطلوب نمی‌دانیم. اما فردی که هزاران انسان را به پای خود فدا می کند آیا می‌توان برای او حق حیات قایل شد.

وی ادامه داد: وقتی جمهوری اسلامی تعدادی از عناصر فاسد را به مجازات رسانده، ایران را ضد حقوق‌بشر می‌دانند. تعداد اعدامی‌های ایران در طول سال را بررسی کنید، چند درصد آنها در ارتباط با موادمخدر هستند. یک گروه دیگر نیز به دلیل ارتکاب به قتل اعدام می‌شوند که آن هم حق خصوصی افراد است.

دادستان کل کشور سیاست‌های ایران را برای مقابله با موادمخدر در دوبخش دانست و گفت: سیاست‌های نظام و دستگاه‌قضا در مبارزه با موادمخدر در دو بخش خلاصه می‌شود، بخش نخست تلاش برای پیشگیری است که قطعا مفیدتر از برخورد است. پیشگیری در قانون اساسی از وظایف قوه‌قضاییه است اما امروز اثبات شده که یک وظیفه فراقوه‌ای است و تمام دستگاه‌ها باید در آن ورود کنند.

منتظری بیان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری را جدی‌تر بگیریم و بخشی از بودجه را در این مسیر هزینه کنیم که عرصه بسیار گسترده‌ای است و از دانشگاه‌ها، صاحبنظران علوم اجتماعی و حقوقدانان استفاده کنیم.

وی به برنامه دوم مبارزه اشاره کرد و گفت: برنامه دوم  برخورد قاطعانه است. قاطعیت تنها در مجازات نیست و مولفه‌های متعددی دارد. بخش عمده‌ای از آن به دستگاه قضا بازمی‌گردد و آمادگی داریم آنچه را در توان داشته مضاعف کرده و در خدمت ستاد مبارزه با موادمخدر قرار دهیم تا در اجرای احکام قاطعیت داشته باشیم.

دادستان کل کشور در رابطه با مبارزه با قاجاق گفت: احتیاج داریم نمایندگان سایر کشورها به ویژه کشورهایی که در مسیر ترانزیت هستند همکاری داشته باشند. آیا نباید به این موضوع مهم که بعد جهانی دارد توجه ویژه داشت. انتظار ما از سفرای کشورهای مختلف این است همت بیشتری داشته و در این رابطه با ایران همکاری کنند.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با موادمخدر احتیاج به بازنگری دارد و برای کارگروهی را تشکیل داده‌ایم. افرادی که پیشنهاداتی برای  اصلاح آن دارند، پیشنهادهایشان را به ما اعلام کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.