×

نیازمند قانون مدونی برای حمایت از محیط بانان هستیم

نیازمند قانون مدونی برای حمایت از محیط بانان هستیم

یک وکیل دادگستری گفت در خصوص حمایت‌های قانونی در مورد محیط‌بانان هم خلاء قانونی داریم و هم خلاء حمایتی

نیازمند-قانون-مدونی-برای-حمایت-از-محیط-بانان-هستیم وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: در خصوص حمایت‌های قانونی در مورد محیط‌بانان هم خلاء قانونی داریم و هم خلاء حمایتی.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: خلاء قانونی در زمینه حمایت قضایی از محیط‌بانان و جنگل‌بانان نداریم. حادثه ای که اخیرا توسط دو شکارچی برای محیط‌بانان رخ داد، مصداق بارز قتل بوده و در مراجع قضایی قابل پیگرد است.

وی با بیان اینکه باید حمایت های معنوی از سوی مراجعی همچون محیط زیست از محیط بانان صورت گیرد، گفت: در خصوص حمایت‌های قانونی در مورد این افراد هم خلاء قانونی داریم و هم خلاء حمایتی. اگر قانون هم داشته باشیم، شأن محیط بانان رعایت نمی شود، لذا باید هم  حقوق آنها افزایش یابد و هم امتیازاتی به این افراد داده شود؛ زیرا آنها از محیط زیست محافظت می کنند و کارشان کمتر از افرادی که از مرزها حمایت می کنند، نیست.

پوربابایی تصریح کرد: امتیازاتی که دولت و حاکمیت به محیط بانان می دهد  مثل یک کارگر ساده است؛ بنابراین انگیزه ای برای محیط بانان به وجود نمی آید که بخواهند وظایف اصلی را انجام دهند. مسلما محیط بانان باید هم  از لحاظ مادی و هم معنوی حمایت شوند.

وی افزود: موضوعات مربوط به قانون محیط بانان باید در دو دسته گنجانده شود، یکی تنظیم امور و شرایط اداری و استخدام آنها و برخورداری از مسایل مالی و امتیازات و همچنین نحوه مراقبت از آنها و حمایت از آن ها در مقابل حملات و دیگر اینکه سازمان محیط زیست متولی امور محیط زیست است و باید حمایت های خاص سرمایه ای را در خصوص این افراد به عمل آورد و شرایطی را فراهم کند که محیط بانان علاقمند به ارایه خدمت باشند.

وی یادآور شد: اینکه شما فردی را با کمترین حقوق و امتیازات در بدترین شرایط محیط زیستی قرار دهید، طبیعی است که از محیط بانان حمایت نکرده اید و از محیط زیست هم حمایت به عمل نیاورده اید؛ در این صورت در چند سال آینده ما محیط زیست و منابع و جنگل هایمان از بین می رود و اگر قانون مدونی تدوین کنیم حداقل می توانیم وضع موجود را حفظ کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.