×

کاهش میانگین سنی زن سرپرست شدن از 51 به 40 سال

کاهش میانگین سنی زن سرپرست شدن از 51 به 40 سال

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد طلاق‌های زیر یک سال زندگی زناشویی در حال افزایش است، گفت 50 درصد طلاق‌ها مربوط به سنوات زناشویی زیر 5 سال است

کاهش-میانگین-سنی-زن-سرپرست-شدن-از-51-به-40-سال وکیل 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد طلاق‌های زیر یک سال زندگی زناشویی در حال افزایش است، گفت: 50 درصد طلاق‌ها مربوط به سنوات زناشویی زیر 5 سال است.

 شهلا کاظمی‌پور در دومین نشست تخصصی سیاستگذاری در حوزه کنترل و کاهش طلاق که در وزارت رفاه برگزار شد، به بیان نتایج مطالعه تطبیقی سطح و روند ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: در این مطالعه گذاره‌های مختلفی مطرح شده است. به عنوان مثال اگر تعداد ازدواج‌های زن و مرد در سال‌های 85 تا 90 و همچنین 90 تا 94 کاهش یافته است، به علت کاهش مجردی است و مطالعات نشان می‌دهد شمار مردان مجرد 15 سال به بالا رو به کاهش بوده است.

وی افزود: طی سال‌های 85 تا 90 بیشترین ازدواج در زنان در گروه‌های سنی 20 تا 24 و 25 تا 29 سال اتفاق افتاده است. همچنین بیشترین طلاق برای مردان در گروه سنی 20 تا 24 سال است و هرچقدر سن زیاد می‌شود، نسبت طلاق کاهش می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی دیگر از نتایج مطالعات این است که طلاق‌های زیر یک سال زندگی زناشویی در حال افزایش است، گفت: 50 درصد طلاق‌ها مربوط به سنوات زناشویی زیر 5 سال است.

به گزارش ایسنا، فیروزفر، رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران در این نشست از نبود یک سیستم یکپارچه برای ساماندهی زنان سرپرست خانوار گلایه کرد و گفت: 16 هزار و 537 پرونده در شهرداری تهران به ثبت رسیده است که هیچ‌کدام از این زنان سرپرست خانواده تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و اغلب آنها به لحاظ درآمدی، دو دهک بالاتر از زنان تحت پوشش کمیته زنان هستند.

وی افزود: از این 16 هزار نفر، 5000 نفر به علت  فوت همسر، 4000 نفر مطلقه، 1172 مجرد قطعی و 4800 نفر بدسرپرست هستند و شناسنامه ندارند و در سطح طلاق هستند و اگر بخواهیم پیشگیری کنیم باید روی این جمعیت بیشتر متمرکز باشیم. براساس مطالعات ما، میانگین سنی سرپرست خانوار شدن زنان از 51 به 40 سال رسیده است.

رییس ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران تاکید کرد: تا به یک سیستم واحد و جامع دسترسی نداشته باشیم و هر دستگاه وظایف خود را انجام ندهد، شاهد این جزیره‌ای عمل کردن خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، روزبه کردونی، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه استان‌هایی که بالاترین نرخ طلاق را دارند، بالاترین تک فرزندی را نیز دارا هستند گفت: از سوی دیگر استان‌هایی که بالاترین سن طلاق را دارند، فقیرترین استان‌ها هم نیستند و این نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی از عوامل اصلی طلاق نیست و باید مطالعات دقیق‌تری درخصوص علل طلاق انجام شود.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد این است که در میان مسوولان ارشد تعامل نظری وجود ندارد و علت تاکید مقام معظم رهبری بر گفتان‌سازی اجتماعی همین موضوع بوده است. پیشنهاد می‌کنیم نشست‌هایی از این دست به دفعات برگزار شود تا کمک کند که مدیران به تفاهم نظری در این خصوص برسند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.