×

گروه تلگرامی مهربانی دستگیر دو زندانی غیر عمد شد

گروه تلگرامی مهربانی دستگیر دو زندانی غیر عمد شد

پزشکان عضو یک گروه تلگرامی با عنوان «مهربانی» در اقدامی خیرخواهانه ضمن جمع‌آوری مبلغی معادل 210 میلیون ریال زمینه آزادی دو زندانی غیرعمد را فراهم کردند

گروه-تلگرامی-مهربانی-دستگیر-دو-زندانی-غیر-عمد-شد

پزشکان عضو یک گروه تلگرامی با عنوان «مهربانی» در اقدامی خیرخواهانه ضمن جمع‌آوری مبلغی معادل 210 میلیون ریال زمینه آزادی دو زندانی غیرعمد را فراهم کردند.

 در آستانه عید سعید فطر اعضای گروه 115 نفره دندان‌پزشکان تهرانی در اقدامی خودجوش به منظور دستگیری از محکومان واجد شرایط کمک، مبلغی معادل 21 میلیون تومان را جمع‌آوری و پس از بررسی پرونده‌های مختلف در ستاددیه نسبت به پرداخت باقیمانده بدهی دو زندانی آبرومند و بی‌بضاعت اقدام کردند.

از پرونده‌هایی که برای مساعدت از سوی نماینده این گروه تلگرامی انتخاب شد یکی مربوط به استان ایلام است که موضوع بدهی چوپانی 76 ساله‌ای را حکایت می‌کند که گوسفندانش با خوردن آب مسموم جمع شده در یک گودی، دچار بیماری شده و همگی تلف می‌شوند؛ گوسفندانی که صاحبان آن‌ها افراد دیگری بوده و این پیرمرد تنها مسئولیت به چـرا بردن‌شان را داشته است.

این مددجوی روستایی و عائله‌مند، به دلیل عدم توانایی در پرداخت مبلغ 17 میلیون تومان از سال 92 تا به امروز در زندان مرکزی ایلام به سر می‌برد و هرچند او هنوز از پشت میله‌های سرد زندان رهایی پیدا نکرده اما در روزهای آتی با اولویت، کارهای اداری او برای آزادی در حال پیگیری است.

زندانی دیگری که به همت سبز دندان‌پزشکان تهرانی از بند حبس رهایی یافت هم یک بدهکار بدشانس مالی است که بر حسب یک اتفاق ناخواسته با تحمیل خسارتی به میزان 10 میلیون تومان از اسفند ماه سال گذشته روانه یکی از زندان‌های استان بوشهر شده بود.

این محبوس 56 ساله هم پدر دو دختر 17 و 21 ساله است که تا پیش از این همسر او علی‌رغم این که با یک بیماری سخت و قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند با سختی در زیر یک سقف استیجاری به تامین معاش آن‌ها ‌ پرداخته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.