×

هکر اطلاعات شخصی مشترکین ایرانسل دستگیر شد

هکر اطلاعات شخصی مشترکین ایرانسل دستگیر شد

دادستان تهران از دستگیری فردی که اطلاعات خطوط مشترکین ایرانسل را انتشار داده بود و ارسال پرونده به دادسرای مربوطه خبر داد

هکر-اطلاعات-شخصی-مشترکین-ایرانسل-دستگیر-شد وکیل 

دادستان تهران از دستگیری فردی که اطلاعات خطوط مشترکین ایرانسل را انتشار داده بود و ارسال پرونده به دادسرای مربوطه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، در خصوص انتشار و افشای اطلاعات مشترکین ایرانسل در فضای مجازی گفت: موضوع در اختیار قرار گرفتن اطلاعات مشترکین ایرانسل مربوط به حدود 2 سال و نیم گذشته بوده که منجر به تشکیل پرونده در آن زمان و برخورد با فرد خاطی شد.

وی افزود: در مورد بازنشر این اطلاعات در هفته گذشته، موضوع از طریق پلیس فتا پیگیری وIP  مورد استفاده توسط این شخص در یکی از شهرستان‌ها شناسایی شد. فرد خاطی اطلاعات مشترکین را با طراحی رباتی در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر می‌کرد و طی دستوری که به پلیس فتا صادر گردید، فرد خاطی در تاریخ 13 تیرماه دستگیر و پرونده به‌لحاظ محل وقوع جرم به دادسرای مربوطه ارسال گردید.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: نامبرده در تحقیقات عنوان کرده که اطلاعات مشترکین ایرانسل را از طریق یکی از گروه‌هایی که عضو آن بوده استخراج و دریافت کرده است.

جعفری دولت‌آبادی عنوان کرد: چنین اقداماتی چندین سال است که تکرار می‌شود اما هیچ‌گونه تدابیر و اقدامات پیشگیرانه‌ از سوی برخی اپراتورها انجام نمی‌شود لذا برای جلوگیری از احتمال تکرار چنین مواردی در آینده ضرورت دارد مسئولین اپراتورها در این زمینه اقدام کرده تا از انتشار مجدد چنین اطلاعاتی پیشگیری شود، در غیر این‌صورت مسئولیت و عواقب آن به‌عهده اپراتورها خواهد بود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.