×

تاکید ابتکار بر ناکافی بودن معاضدت قضایی از محیط بانان

تاکید ابتکار بر ناکافی بودن معاضدت قضایی از محیط بانان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علت متهم تلقی شدن محیط‌بانان در دادگاه را نبود وکلای قوی، معاضدت و حمایت کافی قضایی از آنها دانست

تاکید-ابتکار-بر-ناکافی-بودن-معاضدت-قضایی-از-محیط-بانان وکیل 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علت متهم تلقی شدن محیط‌بانان در دادگاه را نبود وکلای قوی، معاضدت و حمایت کافی قضایی از آنها دانست.

معصومه ابتکار، با اشاره به اینکه قوانین و مقررات در حوزه محیط‌بانی کامل است ولی در حال بررسی هستیم تا برخی موارد را تقویت کنیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی محیط‌بان مانند نیروی انتظامی از قانون نحوه به کار بردن سلاح تبعیت می‌کند و ضابط قوه قضاییه است قوانین هم در این زمینه روشن است ولی با این وجود در حال بررسی موارد مختلف قضایی برای تقویت این حوزه هستیم.

وی افزود: ولی اینکه چرا در گذشته در برخی موارد تعدادی از محیط‌بانان حکم گرفته‌اند، موضوعی است که در حال بررسی آن هستیم و فکر می‌کنیم معاضدت قضایی کنونی کفایت نمی‌کند. تصور می‌کنیم در موارد سابق که محیط‌بانان متهم شناخته‌شده‌اند بخاطر نبود وکلای قوی و معاضدت و حمایت کافی در دادگاه‌ها  بوده است وگرنه قاعدتا نباید محیط‌بان چنین احکامی را بخاطر اقدام و یا حتی خطایی که کرده متحمل شود.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به رضایت شاکی یکی از محیط‌بانان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: جا دارد از خانواده شاکی بخاطر همکاری بسیار آنها تشکر کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه تجدیدنظر در بحث معیشت و ساعات کاری محیطبانان باید صورت گیرد، گفت: سطح حقوقی محیط‌بانانی که 3000 امتیاز سختی کار را دریافت می‌کنند، تغییر کرده است و جا دارد که این شرایط بهبود پیدا کند ولی در مجموع آنچه که در این حوزه در قالب قوانین و مقررات فعلی امکان عملیاتی شدن داشت ، دولت در سقف آن انجام داده است.  

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.