×

تصویب قانون جدید جرایم جنسی در آلمان نه، یعنی نه

تصویب قانون جدید جرایم جنسی در آلمان نه، یعنی نه

وقتی قربانی آزار و تجاوز جنسی بگوید «نه، یعنی نه»، و حتی اگر در برابر متجاوز مقاومت فیزیکی هم نکند مورد تعرض و تعدی واقع شده است

تصویب-قانون-جدید-جرایم-جنسی-در-آلمان-نه،-یعنی-نه

 وقتی قربانی آزار و تجاوز جنسی بگوید «نه، یعنی نه»، و حتی اگر در برابر متجاوز مقاومت فیزیکی هم نکند مورد تعرض و تعدی واقع شده است.

نمایندگان پارلمان فدرال آلمان موافقت کردند که از این پس، هر تماس جنسی که به خلاف تمایل کسی انجام گیرد، ولو با مقاومت هم همراه نبوده باشد، تجاوز شمرده می‌شود.
 
به گزارش وکیل ملت به نقل از دویچه وله ، مبنای این قانون یک جمله است: "نه یعنی نه."  

 تصویب این قانون تاکیدی بر حق انتخاب و اختیار و تمایل فرد برای رابطه جنسی.  

یورونیوز هم نوشت: پارلمان آلمان قانون تجاوز جنسی را شفاف تر تصویب کرد؛ نه یعنی نه

اکثر نمایندگان آلمانی رای دادند که وقتی قربانی آزار و تجاوز جنسی بگوید «نه، یعنی نه»، و حتی اگر در برابر متجاوز مقاومت فیزیکی هم نکند مورد تعرض و تعدی واقع شده است.

قربانیان تجاوز جنسی در آلمان تا به امروز می بایست ثابت می کردند که با برقراری عمل جنسی با فرد متجاوز مخالفت و در برابر او مقاومت فیزیکی کرده اند.

کاتیا گریگر، از فعالان گروهی بنام «زنان در برابر خشونت» می گوید:« پیشتر برای این که تجاوز جرم محسوب شود، قربانی می بایست از خود مقاومت نشان می داد یا متجاوز خشونت و تهدید می کرد. دیگر این گونه نخواهد بود. اکنون کافی است تا قربانی تجاوز جنسی نه بگوید. این بدین معنی است که تعدی های جنسی که تا به امروز مشمول مجازات نمی شد اکنون مشمول پیگرد قضایی و مجازات خواهد بود.»

قانون جدید به دنبال وقایع شب سال نو در شهر کلن تصویب می شود. در این شب جمعیتی که گفته می شود اغلب خارجی و مهاجر بوده اند در مقابل کلیسا و ایستگاه مرکزی شهر کلن به بهانه تبریک سال نو، ضمن سرقت از ده ها زن و دختر آنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند. یک مورد نیز تجاوز جنسی گزارش شد که در همین شب صورت گرفته بوده است.

به گزارش شبکه ان-تی وی آلمان، تنها بخش اندکی از تجاوزهای جنسی در این کشور ،گزارش می شود و از موارد گزارش شده هم تنها 10 درصد عاملان مجازات می شوند.

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.