×

افزایش شعب تجدید نظر و شعب حقوقی در سال جاری

افزایش شعب تجدید نظر و شعب حقوقی در سال جاری

با پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی دادگستری کل استان هرمزگان و با موافقت ریاست قوه قضائیه، در سال 1395 تعداد محاکم تجدید نظر از هفت شعبه به ده شعبه و تعداد شعب حقوقی نیز از ده شعبه موجود به چهارده شعبه افزایش یافته ا

افزایش-شعب-تجدید-نظر-و-شعب-حقوقی-در-سال-جاری

 با پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی دادگستری کل استان هرمزگان و با موافقت ریاست قوه قضائیه، در سال 1395 تعداد محاکم تجدید نظر از هفت شعبه به ده شعبه و تعداد شعب حقوقی نیز از ده شعبه موجود به چهارده شعبه افزایش یافته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان هرمزگان، در راستای تحقق اهداف برنامه اجرایی سال  1395دادگستری کل استان هرمزگان و به منظور توجه ویژه به حقوق شهروندی، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید سرزده از مجتمع شهید بهشتی بندرعباس، ضمن مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف این مجتمع، از سوی مسئولین مربوطه در جریان نحوه رسیدگی و میزان آمار ورودی پرونده به این مجتمع، به ویژه آمار رسیدگی‌ها در شعب تازه تأسیس حقوقی و خانواده  قرار گرفت.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، ضمن دیدار صمیمانه و  رو در رو با کارکنان و مراجعین مجتمع شهید بهشتی بندرعباس، با اعلام رضایت از عملکرد قضات و کارکنان این مجتمع، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند رسیدگی‌ها و رفاه حال  مراجعین صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری، در جریان این بازدید، یکی از مهمترین سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران را بهبود وضعیت بهره وری در دستگاه قضایی  بیان نمود و در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه دادگستری استان هرمزگان با عملکرد جهادگونه کارکنان خویش به لحاظ بهبود بهره وری نیز در کنار سایر شاخص‌ها، موفق به کسب رتبه‌های  ممتازی در میان دادگستری‌های سراسر کشور گردیده است.

رئیس شورای عالی قضایی استان هرمزگان، در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های  راهبردی دادگستری کل استان هرمزگان، برنامه ریزی در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها می‌باشد که در همین راستا در سال 1394 میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌ها از 128روز به 103 روز کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: در بسیاری از حوزه‌های قضایی رسیدگی به روز  می‌باشد و برخی از پرونده‌ها در همان ماه اول پس از رسیدگی و صدور حکم به مختومه شدن می‌انجامند و در برخی از حوزه‌های دیگر به لحاظ کثرت پرونده پیچیدگی پرونده ها و لزوم احقاق حق و همچنین نیاز به انجام تحقیقات بیشتر وقت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها مصروف می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری اظهار داشت: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی دادگستری کل استان و با موافقت ریاست قوه قضائیه، در سال 1395 تعداد محاکم تجدید نظر استان از هفت شعبه به ده شعبه و تعداد شعب حقوقی نیز از ده شعبه موجود به چهارده شعبه افزایش یافته است.

مقام عالی قضایی استان هرمزگان از آغاز به کار شعبه چهارم دادگاه انقلاب و در نتیجه افزایش تعداد شعب دادگاه انقلاب از سه شعبه به چهار شعبه و همچنین راه اندازی شعبه 108کیفری  و فعالیت چهار شعبه مربوط به امور خانواده در دادگستری شهرستان بندرعباس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری ابراز امیدواری کرد: افزایش شعب رسیدگی کننده در مجموعه دادگستری استان هرمزگان موجبات افزایش دقت و سرعت در رسیدگی‌ها و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که مهمترین شاخص در بررسی عملکرد دادگستری‌های استان‌های کشور از سوی قوه قضائیه، بررسی نتیجه میزان رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌باشد، این موضوع را ماحصل عملکرد یکساله دستگاه قضایی هر یک از استان‌های کشور اعلام کرد و بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور ادامه این روند صعودی در  مجموعه دادگستری هرمزگان تأکید کرد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.