×

کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی، نقش موثر بیمه ها در کاهش تصادفات

کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی، نقش موثر بیمه ها در کاهش تصادفات

شریعت یار از کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مشهد خبرداد و گفت امیدواریم با فعال کردن بخش‌های متخلف دخیل در امر تصادفات بتوانیم شاهد کاهش بیشتری در این خصوص باشیم

کاهش-17-درصدی-مرگ-و-میر-ناشی-از-سوانح-رانندگی،-نقش-موثر-بیمه-ها-در-کاهش-تصادفات وکیل 

 شریعت یار از کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مشهد خبرداد و گفت: امیدواریم با فعال کردن بخش‌های متخلف دخیل در امر تصادفات بتوانیم شاهد کاهش بیشتری در این خصوص باشیم.

کاهش 17درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی/ نقش موثر بیمه ها در کاهش تصادفاتشریعت یار سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی وانقلاب مشهد در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مشهد خبرداد و گفت: امیدواریم با فعال کردن بخش‌های متخلف دخیل در امر تصادفات بتوانیم شاهد کاهش بیشتری در این خصوص باشیم.

 وی افزود: در جلسات آتی نیز از سمن هایی که در موضوع تصادفات فعال هستند دعوت بعمل می آوریم و از ظرفیت این سمن ها استفاده می کنیم.

 شریعت یار سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی وانقلاب مشهد با بیان اینکه همه ساله بر اثر تصادفات ، بیمه ها میلیاردها تومان خسارت مالی و یا جانی پرداخت می کنند اظهار کرد:  چنانچه بیمه ها در رفع نقاط حادثه خیز ، ایجاد مجتمع های رفاهی ، فرهنگ سازی در امر رانندگی و ... سرمایه گذاری کنند قطعاً به کاهش تصادفات منجر خواهد شد که این امر علاوه بر اینکه منافع مالی برای بیمه ها خواهد شد باعث رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات در سطح استان خواهد شد .

وی ادامه داد: در همین راستا در یازدهمین جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات استان خراسان رضوی از تعداد زیادی مسئولین بیمه های سطح استان دعوت به عمل آمد تا موضوع نقش و همکاری بیمه ها در کاهش تصادفات مورد بررسی قرار گیرد .

این مقام قضایی با بیان این که چنانچه بتوانیم بخش خصوصی را در جهت سرمایه گذاری در امر راه و جاده و تاسیس مجتمع های رفاهی بین راهی ترغیب نماییم می توانیم شاهد کاهش تصادفات باشیم گفت بیمه ها می توانند در این امر پیشتاز باشند چرا که کاهش تصادفات ، یعنی کاهش پرداخت خسارت مالی و جانی بیمه گر به بیمه گذار است .

 شریعت یار افزود: قانونگذار در قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ، شرکت های بیمه را ملزم نموده است که بخشی از سود عملیات بیمه ای خود را که مربوط به بیمه شخص ثالث می باشد جهت کاهش حوادث رانندگی و خسارتهای ناشی از آن به حسابی مخصوصی در بیمه مرکزی واریز تا بیمه مرکزی با همکاری اداره راه و راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم در جهت کاهش حوادث و سوانح رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

 وی ادامه داد البته هدف ما فراتر از این است و به دنبال این هستیم که بیمه ها را ترغیب نماییم تا مستقیماً در این بخش سرمایه گذاری کنند و از منافع این سرمایه گذاری خود نیز منتفع شوند .
 وی گفت :  بحمد ا... در سه ماهه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش 17 درصدی مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی هستیم که امیداریم با فعال کردن بخش های متخلف دخیل در امر تصادفات بتوانیم شاهد کاهش بیشتری در این خصوص باشیم و سعی خواهیم کرد در جلسات آتی نیز از سمن هایی که در موضوع تصادفات فعال هستند دعوت بعمل آوریم و از ظرفیت این سمن ها استفاده کنیم

 شریعت یار با بیان این که در سال 1395 یکی از اهداف کارگروه پیشگیری از تصادفات و کمیته های زیر مجموعه آن ، فرهنگ سازی در امر رعایت سرعت مجاز در سطح معابر درون شهری و برون شهری ، استان است گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و شروع سفرها در پایان ماه مبارک رمضان  با هماهنگی های لازم که با پلیس راهور و پلیس راه در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در امر رعایت سرعت مجاز در حین رانندگی صورت پذیرفته است لذا قطعاً دستگاه قضایی استان با رانندگان پرخطر برخورد خواهد کرد که امیداریم رانندگان محترم نیز به این موضوع توجه و در سطح معابر استان سرعت مجاز را رعایت کنند .  

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.