×

دادخواست طلاق قبل از ثبت در دادگاه به مراکز مشاوره ارجاع شود

دادخواست طلاق قبل از ثبت در دادگاه به مراکز مشاوره ارجاع شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت دادخواست های طلاق قبل از ثبت در شعب دادگاه ها و بدون پرداخت هزینه دادرسی در ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع گردد

دادخواست-طلاق-قبل-از-ثبت-در-دادگاه-به-مراکز-مشاوره-ارجاع-شود وکیل 

 رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دادخواست های طلاق قبل از ثبت در شعب دادگاه ها و بدون پرداخت هزینه دادرسی در ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع گردد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در یکصد و ششمین جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی افزود: با عنایت به دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در مورد طلاق و پرونده های خانواده، کارگروهی در این خصوص در قوه قضائیه تشکیل شده است. وی ادامه داد: مدیریت دادگستری استان تهران نیز پیشنهادهایی را جهت کاستن از این نوع پرونده ها در مراجع قضائی به این کارگروه ارائه نموده است، بعنوان مثال پیشنهاد شده که دادخواست های طلاق قبل از ثبت در شعب دادگاه ها و بدون پرداخت هزینه دادرسی بدواً به مراکز مشاوره ارجاع گردد و چنانچه زوجین به سازش نرسیدند آنگاه در قالب رفع نقص، تمبر لازم ابطال و جهت رسیدگی قضائی به شعبه دادگاه ارجاع شود.

** نظرات کارشناسان در مورد معایب دفاتر خدمات الکترونیک منعکس شود

رئیس کل دادگستری تهران در این جلسه به برخی از معایب و نقایص موجود در خصوص دفاتر خدمات الکترونیکی اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجائیکه استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضائی امری اجتناب ناپذیر است و دفاتر خدمات الکترونیکی نیز در همین راستا ایجاد شده لیکن طبیعی است به جهت تازه تاسیس بودن، این نهاد حقوقی دارای اشکالات و معایبی نیز باشد.

وی افزود:ضروری است نقطه نظرات کارشناسان فنی و حقوقی در این رابطه جمع آوری و به مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه منعکس گردد که در آینده هم از جهت فنی و هم از جهت ساختاری اصلاحات لازم بعمل آید.

این گزارش حاکی است : پیرامون عملکرد، معایب و نواقص دفاتر خدمات الکترونیکی از ناحیه تعدادی از اعضای هیات، مطالبی عنوان شد که پس از انجام بحث و تبادل نظر کافی در نهایت تصمیماتی نیز حسب مورد اتخاذ گردید.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.