×

تقاضای استیذان برای اعدام در ملاء عام قاتل معاون دادستان

تقاضای استیذان برای اعدام در ملاء عام قاتل معاون دادستان

تقاضای استیذان برای اعدام در ملاء عام قاتل معاون دادستان

تقاضای-استیذان-برای-اعدام-در-ملاء-عام-قاتل-معاون-دادستان وکیل 

رییس کل دادگستری اصفهان خبر داد:
*ارسال20پرونده حوادث دانشگاه اصفهان به دادگاه تجدیدنظر
*تقاضای استیذان برای اعدام در ملاء عام قاتل معاون دادستان

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به اعتراض 20 نفر از بازداشت شدگان حوادث دانشگاه اصفهان به حکم دادگاه بدوی و ارجاع پرونده‌ها به دادگاه تجدیدنظر گفت: پرونده 20 بازداشتی دیگر در دادگاه انقلاب در حال بررسی است.

غلام رضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، اظهار کرد: با تدابیر اتخاذی از سوی مسوولان استان در حوادث پس از انتخابات دستگیری زیادی صورت نگرفت و در همان ابتدا افرادی که قصدی برای ایجاد درگیری نداشتند با اخذ تعهد آزاد شدند و پس از آن تعدادی با اخذ تامین آزاد شدند، تعداد اندکی در بازداشت بودند که در حال حاضر فردی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در بازداشت به سر نمی‌برد.

وی درباره حوادث دانشگاه اصفهان گفت: 40 نفر در این حوادث بازداشت شدند که احکام نیمی از آنها صادر شد و محکومان نسبت به آرای صادره اعتراض کردند و پرونده‌های آنها به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است.

رییس کل دادگستری اصفهان در ادامه افزود: پرونده 20 نفر از دانشجویان بازداشت شده در حوادث دانشگاه اصفهان در دادگاه انقلاب در حال بررسی است.

انصاری هم چنین از ارسال حکم اجرای قصاص قاتل معاون دادستان اصفهان به دفتر رئیس قوه قضاییه خبر داد و افزود: شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان بعد از بررسی پرونده حکم به قصاص "جمشید" قاتل معاون دادستان اصفهان داد که پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور رفت و قضات شعبه 28 دیوان نقصی از این پرونده گرفتند و پرونده جهت رفع نقص به شعبه 17 کیفری اصفهان ارسال شد.

وی در ادامه افزود: وکیل قاتل مدعی بود که موکلش در هنگام قتل حالت روانی داشته که موضوع به کمیسیون پزشکی ارجاع شد و پزشکان این کمیسیون، ادعای وکیل را رد کردند و قضات شعبه 17 دادگاه کیفری با اخذ نظریه کمیسیون پزشکی، مجددا رای به قصاص متهم دادند و قضات شعبه 28 دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند.

رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به این‌که پرونده در حال حاضر برای استیذان از رییس قوه قضاییه به تهران ارسال شده است، افزود: بعد از استیذان رییس قوه قضاییه متهم به قتل معاون دادستان اصفهان در محل به شهادت رسیدن قاضی تولایی در ملاء عام قصاص خواهد شد

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.