×

چه کسانی از این پس یارانه نمی گیرند؟

چه کسانی از این پس یارانه نمی گیرند؟

زنگ حذف یارانه اینبار با صدای بلند تری به صدا درآمد و قرار است یارانه نقدی به شکل دیگری حذف شوند

چه-کسانی-از-این-پس-یارانه-نمی-گیرند؟ وکیل 

 زنگ حذف یارانه اینبار با صدای بلند تری به صدا درآمد و قرار است یارانه نقدی به شکل دیگری حذف شوند.

حالا 3 میلیون نفر به جمع حذف شدگان یارانه اضافه شدند.  مجلس شورای اسلامی اخیرا کمیسیونی را با عنوان «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند»  ایجاد کرده است که این کمیسیون اعلام کرده از این پس تنها 3 گروه از مردم  یارانه نقدی دریافت می کنند.

در این میان افرادی که به حذف یارانه خود اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را در سامانه ای ثبت کرده و سپس از طرف کمیسیون ماده 10 با آنها تماس گرفته خواهد شد.در حالی که این روزها علاوه بر حذف یارانه افراد ثروتمند، یارانه افراد عادی نیز در حال حذف شدن است می توان پیش بینی کرد که در آیندحالا 3 میلیون نفر به جمع حذف شدگان یارانه اضافه شدند.  مجلس شورای اسلامی اخیرا کمیسیونی را با عنوان «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند»  ایجاد کرده است که این کمیسیون اعلام کرده از این پس تنها 3 گروه از مردم  یارانه نقدی دریافت می کنند. در این میان افرادی که به حذف یارانه خود اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را در سامانه ای ثبت کرده و سپس از طرف کمیسیون ماده 10 با آنها تماس گرفته خواهد شد.ه ای نه چندان دور، این به اصلاح مصیبت عظما به طور کلی حذف شده و خیال دولتیان راحت شود. این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها در تیرماه سال جاری حذف گردیده است در صورت تمایل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه 30 تیرماه 1395 صرفا" به سامانه www.yaraneh10.ir مراجعه کنند.

در مجلس شورای اسلامی اخیرا کمیسیونی با عنوان «کمیسیون ماده 10 طرح حذف یارانه‌ نقدی خانواده‌های غیرنیازمند» به وجود آمده است که این کمیسیون اعلام کرده تنها 3 گروه از مردم از این پس یارانه نقدی دریافت می کنند. در این میان افرادی که به حذف یارانه خود اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را در سامانه مورد نظر ثبت کرده و سپس از طرف کمیسیون ماده 10 با آنها تماس گرفته خواهد شد. طبق مصوبه ای مجلس یارانه همه مردم غیر از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، خانوارهای آسیب‌پذیر و افرادی که بیماران لاعلاج در خانواده خود دارند، حذف می‌شود.   اما همه دیگر به خوبی می دانیم که مراجعه به این سایت و اعتراض به حذف یارانه فقط یک پروسه اداری است که صرفا به منظور سرگرم کردن مردم معرفی شده است. با یک بررسی ساده میدانی از شهروندان به راحتی می توان فهمید که ظاهرا مسوولان دولتی، ملاک مشخص و منطقی برای تشخیص افراد مرفه از نیازمندان در نظر نگرفته اند و به شکل کامل آشکاری می توان شاهد این بی عدالتی در جامعه بود.   هر ماه خانوارهای بسیاری به دلایل عجیب و غریب مشمول حذف یارانه قرار می گیرند؛ مثلا اگر کسی خانه بالای 200 میلیون تومان داشته باشد از لیست یارانه بگیرها حذف خواهد شد و این در حالی است که بسیاری از خانه‌ها در تهران ارزش بالای 200 میلیون تومان دارند بنابراین نمی‌توان داشتن خانه بالای200 میلیون تومانی را ملاک درستی برای حذف یارانه نقدی دانست یا کسانی که خودروی 80 میلیون تومانی داشته باشند از نظر دولت پردرآمد تلقی می شود در صورتیکه ممکن است شهروند از همه جا بی خبر، آن را با وام و قرض خریداری کرده باشد.   در حقیقت به گفته یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، طبق تعریف من‌درآوردی دولت، حدود 70 درصد خانوارهای ایرانی، پردرآمد محسوب می‌شوند چون حداقل مالک یک واحد مسکونی هستند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها رسما روی سامانه به برخی معترضان اعلام کرده که چون مالک یک دستگاه آپارتمان مسکونی هستند مشمول حذف قرار گرفته‌اند.   در حالی که یارانه نقدی حق ناچیزی از مردم ایران است اما برخی مسؤولان، آن را مصیبت عظما، دردآور و عذاب‌آور می‌دانند! دولتی‌ها از یک طرف برای حذف افراد بیشتر از لیست یارانه نقدی تلاش می‌کنند و از طرف دیگر با ارائه آمارهایی از میزان پرداخت یارانه نقدی، بر سر مردم منت می‌گذارند. جالب تر آنکه طی این سالها چندین بار بر نرخ حامل‌های انرژی افزوده شده اما هیچ‌‌گاه بر مبلغ یارانه نقدی اضافه نشده است.  

لازم به ذکر است که این مبلغ ناچیزی که به مردم داده می‌شود؛ یراساس میزان آزادسازی قیمت‌ها در سال 89 انتخاب شده است. اکنون 5 سال از آن زمان گذشته و دولت حداقل چند برابر این عدد، از محل آزادسازی مجدد قیمت‌ها سود به جیب زده است. یعنی در واقع آنچه دارد اتفاق می‌افتد؛ آزادسازی قیمت‌ها منهای یارانه است.

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.