×

مختومه شدن 32 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف

مختومه شدن 32 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف

حجت الاسلام ساجدی گفت در سال گذشته 31 هزار فقره پرونده به شعبه‌های شوراهای حل اختلاف وارده و 32 هزار پرونده نیز مختومه شده است

مختومه-شدن-32-هزار-پرونده-در-شوراهای-حل-اختلاف

 حجت الاسلام ساجدی گفت: در سال گذشته 31 هزار فقره پرونده به شعبه‌های شوراهای حل اختلاف وارده و 32 هزار پرونده نیز مختومه شده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به قدردان بودن مردم نسبت به حاکمیت اسلامی گفت: باید در ارتقاء این وضعیت بکوشیم و با همدلی و همکاری میان مردم را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با تأکید بر شناسایی افراد با نفوذ و متدین برای خدمت در شورای حل اختلاف اظهار کرد: در تعیین ارزش کار خدمتگذاران شورای حل اختلاف زبان ما قاصر استف زیرا شورای حل اختلاف به دلیل نقش اصلاح گری بین مردم جایگاه بسیار بلندی دارد.

وی اظهار کرد: در زمینه نقش محوری اصلاح میان مردم چهل حدیث وجود دارد و همه این احادیث جایگاه اصلاح گران میان مردم را تا مرتبه مقربان انبیاء الهی بالا برده است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آرامش و ستون جامعه اسلامی حل اختلافات میان مسلمانان است و بر این باورم راه اعضای شورای اختلاف در مسیر رسالت انبیاء قرار دارد.

وی گفت: برای خدا کار کردن زحمت دارد و تلاش برای انسان سازی و حل ریشه ای ای اختلافات بدون چشمداشت مادی از بزرگترین دستاوردهای جامعه انسانی است.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام ساجدی، رئیس شوراهای اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در این نهاد قضایی–مردمی دو نوع شورای صلحی و حکمی داریم، و این شوراها نتیجه سازش و عدم سازش را به دادگاه ارسال می‌­کنند.

وی گفت:تعداد 202 شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان داریم که در سال گذشته عملکرد بسیار مثبتی از خود به جا گذاشته اند.

معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل اختلاف گفت: درسال گذشته 31 هزار فقره پرونده به شعبه‌های شوراهای حل اختلاف وارده و 32 هزار پرونده مختومه شده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.