×

زندان ها هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند

زندان ها هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از کسری هزار میلیارد تومانی زندان‌ها و مذاکره با خودروسازهای داخلی برای طراحی و ساخت خودروهای ویژه حمل زندانیان خبر داد

زندان-ها-هزار-میلیارد-تومان-کسری-بودجه-دارند وکیل 

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از کسری هزار میلیارد تومانی زندان‌ها و مذاکره با خودروسازهای داخلی برای طراحی و ساخت خودروهای ویژه حمل زندانیان خبر داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: سازمان زندان‌ها یک سازمان مظلوم است که این مظلومیت باعث شده در بخش‌های مختلف با کمبود‌های زیادی مواجه باشیم و امروز به‌رغم تلاش‌های انجام شده، بیش از هزار میلیارد تومان کمبود بودجه داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: ما در زندان‌ها نیازهای آموزشی، بهداشتی، اشتغال و .. داریم و امروز بسیاری از کسانی که وارد زندان می‌شوند، به بیماری‌ مبتلا هستند یا اعتیاد دارند که باید درمان شوند و اینها مشکلاتی را بر سازمان تحمیل می‌کند.

جهانگیر با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از یکی از زندان‌های استان تهران گفت: در آن بازدید دولت قول داد کمک کند و چشم انتظاریم که این قول عملیاتی شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: یکی از اتفاقاتی که همچنان لاینحل مانده این است که افراد قبل از ورود به زندان، تحت پوشش بیمه هستند و دفترچه بیمه دارند اما به محض اینکه تخلف کنند و پای‌شان به زندان بازشود، اقدامات حمایتی بیمه نسبت به آنها قطع می‌شود و باید به صورت آزاد آن هم با بودجه بیت‌المال، هزینه‌های درمانی این افراد پرداخت شود. این کار اصلاً صحیح نیست و باید بیمه‌ها کمک کنند کسانی که وارد زندان می‌شوند همچنان تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا به بیت‌المال هزینه‌های مضاعفی وارد نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه در قبال کارهایی که می‌کنیم اطلاع رسانی دقیقی نکردیم. امروز کارهای زیادی در بخش‌های اشتغال، حرفه آموزی و بهداشت انجام دادیم و به جرأت می‌توانم بگویم اقداماتی که ما در حوزه بهداشت در زندان‌ها انجام می‌دهیم در بیرون از زندان و جامعه وجود ندارد. به عنوان مثال برای افرادی که وارد زندان می‌شوند، پرونده بهداشتی تشکیل می‌شود و افراد در طول مدتی که در زندان هستند، هر بار که معاینه می‌شوند یا قرص می‌گیرند، در پرونده بهداشتی‌شان درج می‌شود و اگر پزشکان‌شان تغییر کنند، پرونده‌های بهداشتی افراد دائماً در دسترس است.

جهانگیر در پاسخ به این سئوال که طراحی و ساخت خودرو ویژه حمل زندانیان به کجا رسید؟ گفت: خودروهای حمل زندانیان باید ویژگی‌های خاص و استحکام زیادی داشته باشد و از آنجا که بیشتر زندان‌ها در خارج از شهرها قرار دارند، هزینه‌هایی خودرویی ما بالا می‌رود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اضافه کرد: در ارتباط با طراحی و ساخت خودروهای ویژه حمل زندانیان، مذاکراتی در گذشته صورت گرفته بود که اکنون نیز دنبال می‌‌شود اما هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

وی ابراز امیدوداری کرد خودروسازان در این بخش به سازمان زندان‌ها کمک کنند تا بتوان به صورت تعهدی و لحاظ شدن در بودجه‌های سنواتی، تعدادی خودرو ویژه سفارش و تحویل بگیرند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.