×

کاهش 9 درصدی سرقت به عنف و 12 درصدی سرقت مسلحانه

کاهش 9 درصدی سرقت به عنف و 12 درصدی سرقت مسلحانه

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت عملکرد پلیس پیشگیری حکایت از آن دارد که شاهد 9 درصد کاهش سرقت به عنف، 52 درصد کاهش شرارت و کاهش 12 درصدی سرقت مسلحانه هستیم

کاهش-9-درصدی-سرقت-به-عنف-و-12-درصدی-سرقت-مسلحانه وکیل 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: عملکرد پلیس پیشگیری حکایت از آن دارد که شاهد 9 درصد کاهش سرقت به عنف، 52 درصد کاهش شرارت و کاهش 12 درصدی سرقت مسلحانه هستیم.

 سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا امروز دوشنبه در دوازدهمین نشست تخصصی کاربردی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به تدابیر فرماندهی ارشد ناجا مبنی بر دستورالعمل‌های کاری این معاونت گفت: مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، ارتقای امنیت اخلاقی، پیشگیری و مقابله با سرقت، ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای و کاهش تصادفات اقداماتی را انجام داده، ضمن اینکه ارزیابی‌های میدانی نیز در 22 استان صورت گرفته است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: در این راه 8 عنوان کتابچه طراحی، تنظیم و تحویل تمامی مسؤولان پلیس پیشگیری کشور شده که در مجموع نشان از رضایت از عملکرد پلیس پیشگیری است.

وی افزود: پلیس پیشگیری به لحاظ انجام امور کمّی و کیفی به عنوان پلیس برتر از سوی ناظران و ارزیابان پلیس قرار گرفته است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: کارکرد پلیس پیشگیری نسبت به ناهنجاری‌های اخلاقی نشان‌دهنده 2 درصد کاهش در این ناهنجاری‌ها بوده، ضمن اینکه شاهد 9 درصد کاهش سرقت به عنف، 52 درصد کاهش شرارت، 12 درصد سرقت مسلحانه شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: در بخش مبارزه با کالاهای قاچاق نیز شاهد افزایش 110 درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در بخش مبارزه با کالای قاچاق هستیم، ضمن اینکه 22 درصد نیز افزایش ورودی پرونده‌ها را نیز شاهد می‌باشیم، همچنین شاهد افزایش دستگیری متهمین به میزان 30 درصد هستیم.

وی گفت: در بخش کشفیات مواد مخدر شاهد 28 درصد رشد و همچنین افزایش دستگیری قاچاقچیان حرفه‌ای به میزان 13 درصد و افزایش دستگیری معتادین خیابانی به میزان 77 درصد بخش دیگری از عملکرد پلیس پیشگیری است.

وی با اشاره به دستور فرماندهی ارشد ناجا مبنی بر نظارت درونی نیز گفت: در بخش نظارت میدانی 175 درصد توسعه داشتیم که این امر باعث کاهش 39 درصدی جرایم کارکنان پلیس پیشگیری و همچنین افزایش 26 درصدی از رضایت کارکنان و افزایش رضایتمندی به میزان 93 درصد و کاهش انتقادات به میزان 9 درصد هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه پلیس محلات هستیم، گفت: در سال جاری 50 هزار نفر نگهبان محلات آموزش دیده‌اند که در مسیر امنیت کشورمان کمک‌کننده ما می‌باشند، ضمن اینکه می‌کوشیم در برنامه ششم توسعه این برنامه افزایش و توسعه دهیم.

شرفی با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات مددکاری و مشاوره انتظامی در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هستیم تصریح کرد: یک میلیون و 680 هزار خدمات مددکاری و مشاوره‌ای در طول چهار ماه اخیر در پاسگاه ها و کلانتری‌ها صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در بخش الکترونیک‌سازی پرونده‌های قضایی و انتظامی بین پلیس پیشگیری ناجا و قوه قضائیه هماهنگی خوبی وجود دارد، اظهار داشت: این امر برای شهروندان ایرانی نیز به صرفه است.

معاون پیشگیری ناجا با اشاره به تسریع در اجرای پرونده‌های قضایی اظهار داشت: در عملکرد ارجاع پرونده‌های قضایی شاهد رشد 47 درصدی می‌باشیم.

وی گفت: در حوزه کشف و خنثی‌سازی بمب نیز در پلیس پیشگیری اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پیشگیری ناجا افزود: به دنبال بازمهندسی پاسگاه و کلانتری‌های پاسخگو به خصوص در مناطق حاشیه‌نشین هستیم که در حال حاضر در چند نقطه کشور مانند شهر مشهد این طرح در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 18 عنوان کارگاه آموزشی طراحی شده که 9 عنوان آن برای پیشگیری در مراکز دولتی و 8 عنوان آن مربوط به پیشگیری در بخش پاسگاه‌ها و کلانتری‌هاست.

معاون پیشگیری ناجا افزود: در همایش امروز به دنبال ارتقاء دانش و گفتمان‌سازی و ارزیابی عملکرد نمایندگان ستادی و استانی هستیم، به همین دلیل سه کارگاه تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت آموزش در عملیات نظامی، ارتقاء و افزایش توان و آمادگی با توجه به تمهیدات روز و همچنین نقش فناوری‌های نوین در پیشگیری انتظامی از جرایم می‌باشیم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.