×

متن کامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگلیس

متن کامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگلیس

متن کامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگلیس

متن-کامل-طرح-الزام-دولت-به-قطع-رابطه-با-انگلیس وکیل 

در آستانه بررسی این طرح در کمیسیون امنیت ملی
متن کامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگلیس
خبرگزاری فارس: در صورت تصویب طرح الزام دولت به قطع رابطه کامل سیاسی با انگلیس از این پس روابط جمهوری اسلامی با دولت انگلیس به حالت تعلیق در می آید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست امروز خود با مسئولان وزارت امور خارجه طرح فوریتی الزام دولت به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلیس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این طرح که از سوی 35 تن از نمایندگان ملت ارائه شده دارای یک مقدمه و یک ماده واحده با 2 تبصره است که در صورت تصویب نهایی در مجلس دولت موظف خواهد شد کلیه روابط سیاسی جمهوری اسلامی با انگلستان را متوقف و معلق کند.

در مقدمه این طرح به دلایل لزوم تهیه و طرح پیشنهاد قطع رابطه کامل سیاسی دولت جمهوری اسلامی با دولت انگلیس تشریح شده و یکی از این دلایل سوابق طولانی دخالت‌های مستقیم و غیر مستقیم دولت انگلیس در امور ایران به ویژه نسل کشی در جنگ جهانی اول، کودتای رضا خان، سرنگون دولت مصدق و حمایت از رژیم صدام علیه جمهوری اسلامی ذکر شده است.
دلیل دیگر ارائه این طرح یک فوریتی اظهارات مکرر و صریح مقامات رسمی دولت انگلیس در حمایت از فتنه گرایی‌های غرب و بعد از انتخابات دهم در کشورمان و پشتیبانی مالی تبلیغاتی و رسانه‌ای و اعزام جاسوس ذکر شده است.

در ماده واحده طرح فوریتی الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلیس آمده است دولت موظف است از تاریخ تصویب این قانون کلیه روابط سیاسی خود با دولت انگلیس را متوقف کرده و با حالت تعلیق در آورد در تبصره یک ماده واحده طرح تصویب شده دولت موظف است همزمان با توقف ارتباطات سیاسی، دعاوی خود مبنی بر ضرر و زیان های مادی و معنوی به ملت ایران در طول سالیان گذشته را در مجامع داخلی و بین المللی دنبال کرده و مجلس را هر 6 ماه از نتیجه اقدامات خود مطلع کند.

تبصره 2 این طرح نیز مقرر داشته چنانچه دولت انگلیس از اقدامات خود علیه دولت و ملت ایران عذر خواهی رسمی و علنی نکند برقراری مجدد رابطه موکول به نظر مجلس شورای اسلامی است.

طرح الزام دولت به قطع رابطه کامل سیاسی با دولت انگلیس به امضای روح الله حسینیان - بیژن نوباوه - الیاس ناداران - مهدی کوچک زاده و حسین فدایی نمایندگان تهران، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر، حمید سعادت نماینده نجف آباد، علیرضا سلیمی نماینده محلات، جواد کریمی نماینده مشهد، علی کریمی نماینده بابل، حسین ابراهیم نماینده بیرجند، محمد تقی رهبر و محمد کریم شهرزاده نمایندگان اصفهان، رضا آشتیانی، علی بنایی نمایندگان قم، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، علی شاهرخی نماینده کوهدشت، عبد الحسین ناصری نماینده گرگان، غلامرضا دهقان نماینده کازرون، سید مصطفی طباطبایی نژاد نماینده اردستان، نادران قاضی پور، سید سلمان زاکار نمایندگان ارومیه، سید علی محمد موسوی نماینده مبارکه، عباس علی نورا نماینده زابل، سید عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، سید محمد رضا حاجی اصغری نماینده میانه، محمد علی رضایی نماینده تربت حیدریه، حسین گروسی نماینده شهریار، ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید، یعقوب جدگال نماینده چابهار، اکبر رنجبر زاده نماینده اسد آباد، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و بابا احمدی و کمالیان رسیده است

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.